Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Oct 12, 2015 17:36:21 GMT
Javert, kyseessä ei ole spoileri. Aurinkolasit tulivat ilmi jo viime jaksossa viikko sitten.
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Oct 12, 2015 17:38:37 GMT
Joo-o, ja mä en ole katsonut uuden kauden jaksoja, joten kyllä se siinä mielessä on spoileri, että ne ovat vielä uutta juttua. Mutta vaikka eivät olisikaan, niin jatkossa olisi musta hienoa jos kaikki spoilerit pysyis aina ja iankaikkisesti tuolla spoileriosiossa
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Oct 12, 2015 17:43:58 GMT
Spoileri se on silloin, kun jaksoa ei olla vielä näytetty Suomessa. Kyseinen jakso, jossa asia tuli ilmi, näytettiin Suomen ensi-illassa jo viikko sitten.
Viikon varoaika on käytössä myös useammalla muulla foorumilla ja se on havaittu varsin toimivaksi. Siispä oletan sen toimivan myös täälläkin.
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Oct 12, 2015 17:56:27 GMT
Selvä, ymmärrän. Ehkä siihen voisi silti laittaa "spoilers" tekstin eteen, ettei tarvitse pahaa-aavistamatta alkaa lukea jotain sellaista, mistä ei halua kuulla? Tai sitten mun on ihan todellakin pakko lopettaa Turinoitten lukeminen
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Oct 12, 2015 18:08:55 GMT
Olen pahoillani, mutta pitäydyn päätöksessäni. Viikon varoaika on tarkoitettu juuri siihen, että jaksojen "spoilaannuttamista" varottaisiin. Tämän jälkeen esitetyt jaksot vapautuvat vapaaksi riistaksi, sillä viikon sisällä suurinosa katsojista on varmasti jo jakson nähneet - ja siitä halutaan myös keskustella. (Ja onhan tässä jaksojen tapahtumista jo keskusteltukin.)
Yhtenä vaihtoehtona on tietenkin lähteä luomaan Doctor Who'n tuoreimmalle kaudelle täysin oma topicinsa jossa jaksoista voitaisiin keskustella vapaammin. Mitä mieltä te pelaajat olette?
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Turinat
Oct 13, 2015 14:49:08 GMT
via mobile
Post by Fizdu on Oct 13, 2015 14:49:08 GMT
Kannatan tuota omaa topicia, sillä missään nimessä en halua ketään täältä turinoitten puolelta häätää. Kaikilla kuitenkin pitäs halutessaan olla yhtä hyvät mahikset tulla tänne juttelemaan, eikä se ole kivaa jos yksi (tai useampi) joutuu syrjäytymään tän takia. Jutellaan täällä sitten kaverin serkun kissan mummon uusista lenkkareista ja kaikesta muusta kivasta mikä tulee mieleen Pahoittelut mielipahasta, Javert! Joulukalentereista puheen ollen, kauhea mietintä siitä kehtaako tänä vuonna hankkia viime vuonna ei ollut ollenkaan, eikä nytkään tavalliset suklaakalenterit innosta. Mutta toisaalta pari vuotta sitten oli sellanen vallan ihana MLP-kalenteri, rakastin kun sieltä sai figuja ja figuille vielä rekvisiittaa. Mikäli niitä tulee vielä ni voisin harkita, saisin taantua jälleen lapsen tasolle :'D Ja jos veli myy taas niitä partiolaisten omia kalentereita ni vois sitä avittaa ja uhrautua yhen omistajaksi...
|
|
Deleted
(Deleted User)
I was deleted!
|
Post by Deleted on Oct 13, 2015 17:02:22 GMT
Itselläni on joka joulu joulukalenteri :'D *ikilapsi* Ja joo, meillekin varmaan tulee partiolaisten kalenteri suklaakalenterin lisäksi koska no.. käyn itse partioita niin Mutta suklaakalenteri on sellainen juttu mistä en varmaan ikinä luovu!
|
|
miopod
(Full Member)
|
Post by miopod on Oct 13, 2015 18:07:40 GMT
Tohon ruuvimeisseliaiheeseen (en nyt tiä onko tää mikää SPOILERI ku tää liittyy classic whohon) mutta tosiaan viidennellä, kuudennella ja seitsemännellä Tohtorillahan ei ollu sitä sonic screwdriveriä ollenkaa, ku se olis ollu kuulemma liian helppoo käsikirjoittajille vaan joka ongelman kohdatessa laittaa Tohtori ruuvimeisselöimään tilanne ratkaistuksi, joten sit se kerran vaan räjäytettiin eikä Tohtori enää jaksanu korvata sitä millään. Ja noistahan on sitte vitsailtuki sitä että ne ois Tohtoreita jotka ratkaisee tilanteet vaan kattiloilla ja narunpätkillä tms eikä muuta tarvita. Ja musta tää oli tosi mielenkiintonen idea, koska onhan se nyt vähä kliseeksi ja ennalta-arvattavaksi muodostunu että Tohtori vaan tulee ja vinguttaa ruuvimeisseliään ja homma on sillä selvä. Mun mielestä vois olla aika siistiä jos tää systeemi tulis takasi taas vaihteeksi nii se vois tehä jaksoistaki vähä jännempiä (ei sillä etteikö ne olis jo).
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Oct 13, 2015 19:08:53 GMT
Tuo on muuten erinomainen pointti, miopod. Tuntuu siltä, että tällä kaudella ollaan muutenkin otettu harppaus takaisin enemmän classicin suuntaan (tuplajaksot jne.), joten nähtäväksi jää, mikä onkaan meisselin kohtalo. Odotan tosin muutenkin nyt tämän viimeisimmänkin jakson loppuratkaisua kuin kuuta nousevaa! Voisi melkeinpä todeta, että nyt on Capsulla kyllä kovat piipussa. Mutta tosiaan, sen pidemmittä puheitta, pistelen tuossa huomenissa meille tulemaan uutta topicia, jossa voidaan temmeltää ja analysoida nykyistä kautta hieman tarkemminkin. Jos joku innokas haluaa kuitenkin tehdä aloituksen jo tänä iltana, niin siitä vain. Lupaan joka tapauksessa hyökätä huomenna töpön kimppuun tavalla tai toisella. Nyt pitää kohta valua nukkumaan, jotta jaksaa aamulla herätäkin. Joulukalentereista.... Mun tekisi niin hirveästi mieli ostaa suklaakalenteri, mutta tunnen itseni sen verran hyvin että tiiän jo nyt ettei se tulisi säilymään jouluaattoon asti. Se niiden suklaa on vaan liian hyvää. Parempi sitä kaiketi vaan olis tyytyminen ihan perinteiseen kuvakalenteriin. :'D
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Oct 14, 2015 13:45:51 GMT
Mä oon puolestani huomannut että nää tuplajaksot auttaa harjoittamaan kärsivällisyyttä. Mua turhautti varsinkin alussa hyvin paljon se miten classicit jaetaan välillä sinne neljäänkin erilliseen jaksoon, mut se on vaan mun ongelma ku jännitän liikaa ja haluan tietää loppuratkasut mahdollisimman pian :'D Muuten ne kummittelee päässä ihan liikaa. Nyt alan jo oppia rentoutumaan ja enemmänkin nauttimaan siitä odotuksesta sen sijaan et ajattelis sillä voi ei, olispa viikko jo kulunut - periaatteella. Kaikkea se ihminen elämänsä aikana oppii! Sekin olisi hienoa, jos saataisiin joku erikoisjakso varhaisimpia classiceja kunnioittaen mustavalkosena. Ja voi, muistuttakaa et huomioin sit sen uuden topicin puolella yhden kohtauksen tosta viimisimmästä jaksosta, joka kans linkitty vähän menneisyyteen!
Tä on jotenkin taas niin kohtalon ivaa. Oon yleensä tosi innokas siivoamaan ja pidänkin kämpän hyvässä kunnossa, mut tällä viikolla oon tarkotuksella antanu itseni olla laiska sen suhteen ja kiinnittänyt huomioni muihin asioihin. Mut miten sit käykään - saan ilmotuksen et täällä oiski vieraita reilun tunnin päästä! Taidampa mennä tästä paniikilla siivoamaan :'D
|
|
miopod
(Full Member)
|
Post by miopod on Oct 14, 2015 18:26:31 GMT
classic whossahan ne jaksot on sitte paljo lyhempiäki ku new whossa, vaikka niitä onki enemmän liittyen yhteen tarinaan. Nehän kestää yleensä sellasen 20 minuuttia per jakso, ku new whossa kestää jotain 45 minuutista tuntiin. Suurimmas osas taitaa vissii niitä olla neljä mut useinhan sielä on vaan kaksiki ja joskus jopa kuusi jaksoa per tarina Ehdotin muuten mun veljelle justiin et hommattais tänävuonna semmoset okeen läskit joulukalenterit joissa on jotain isompia juttuja niis luukuis. Mun veljen mielestä ne olis ehkä liian kalliita. mut ostan silti.
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Oct 15, 2015 19:27:09 GMT
Mulla on aina ollut kaikissa sarjoissa se ongelma noiden tuplajaksojen kanssa, että en kestä odottamista. Haluan tietää kaiken aina. Nyt. Heti. Toki tällä kaudella nuo tuplikset on kyllä ehdottomasti myös kauden vahvuus, sillä ainakin tähän astiset jaksot ovat olleet tarinallisesti ehkäpä New Who'n parhaimmistoa. Tarinat ollaan nyt vedetty suhteellisen hyvällä kunnialla loppuun ja ainakin viime tarina (Skaron seikkailut) loppuivat suht loogisesti. Paitsi Missyn osalta, mutta Missyn kohtalo selvinnee varmasti ajallaan. Nähtäväksi jää, pysyykö taso yhtä korkealla. Mä itsekin oon muuten ihan hirveä siivousfriikki. Muiden asuntojen kunnot eivät kiinnosta tuon taivaallista, mutta jokainen pienikin pölypallo tai tavara väärässä paikassa omassa kodissa aiheuttaa harmaita hiuksia. Tässä tosin ironisesti piileekin se, että meillä on kaksi koiraa ja pieni lapsi, joten sitä sotkua tulee väkisinkin. Joskus jopa turhauttaa se ikuinen taistelu tuulimyllyjä vastaan... Olis helpompaa osata ottaa rennommin. Viikonloppuna pääsee onneksi kuuraamaan kaikki paikat taas lattiasta kattoon. Mullakin ollut niin kiireinen viikko, että siivoaminen jäänyt väkisinkin pienemmälle.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Oct 19, 2015 11:01:19 GMT
Mites täällä ihmisten päivät kuluu? Mä oon ollu pari päivää ihan totaalinen kirjatoukka, linnoittautunut suorastaan kirjojen ääreen Löysin superhyvän kirjan koirankoulutuksesta ja nyt imen sitä ku sieni. Se on ensmänen löytämäni kirja josta löytyy monenkin muun eri kouluttajan painottamia tärkeimpiä oppeja samasta paikkaa! Monesti Millanin ja Stillwellinkin ohjelmissa moni tärkeä pikkutieto saattaa esiintyä yhdessä virkkeessä vain yksittäisessä tv-jaksossa ja mennä helposti ohi, mutta kerrankin tässä on niitäkin painettuna mustaa valkoiselle, mistä on helppo muistuttaa itseään niistä. Taidan vielä harkita kysesen kirjan ostamista omaan kirjahyllyyn Pari valokuvausreissuakin tuli tosin tehtyä. Ja nyt satuin aamulla katsomaan aamutv:tä, jossa oli juttua tästä koirien opettamisesta haistamaan syöpiä ja eri sairauksia. Se on itessäänkin mielenkiintosta, mutta siitä lähti inspis, et mahtaiskohan noi mun rotat pystyä samaan Ei nyt toki mitään syöpäpotilaita haistamaan, mut tunnistamaan ja etsimään tiettyä hajua eri vaihtoehdoista. Niilläkin kuitenkin on hyvä hajuaisti ja älykkyyttä, niin uskon olevan mahdollista. Oon pitkän aikaa miettinyt mitä lähtisin opettamaan niille seuraavaksi, jotta ne sais jotain uutta aktiviteettia ja tekemistä päiviin, ja tässä tuli vihdoin vastaus
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Oct 19, 2015 17:09:22 GMT
Minkä niminen kirja tuo Fizdu on? Kuulostaa varsin mielenkiintoiselta. Useinmiten koirankoulutus-kirjat tuppaavat keskittymään lähinnä vain yhdenlaisen ideologian ja tyylisuunnan ympärille, joten on mahtavaa kuulla, että oot saanut käsiisi opuksen, jossa ajatuksia on laajemminkin. TV-sarjoissa tuppaa kuitenkin useinmiten olemaan se ongelma, että ne ovat TV-sarjoja. Niitä on leikattu paljolti ja siksi se tärkein informaatio jääkin usein show'n varjoon. Mä en lainkaan näkis mahdottomana sitä etteikö rotatkin pystyis tunnistamaan ja sitä kautta etsimään eri hajuja. Me itse treenaillaan suht ahkeraan verijälkeä omien koirieni kanssa, sekin melko antoisaa puuhaa. Varsinkin noille karvakuonoille. Tarkoituksena olis myös joskus lähteä kokeilemaan nose workia. Sekin tietynlaista eri hajujen tunnistamista. Meille tulee tammikuussa lauman vahvistusta ja viimeistään tulevan pennun kanssa touhua olisi tarkoitus lähteä ihan tavoitteellisestikin kokeilemaan.... Riippuen kuinka paljon siitä innostutaan. Ja heei, sain nyt viimenään TASin virallisen DW-turinatöpön aikaiseksi. Käykäähän kimppuun!
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Turinat
Oct 19, 2015 17:54:29 GMT
via mobile
Post by Fizdu on Oct 19, 2015 17:54:29 GMT
Valitettavasti tääkin kirja käsittelee vaan sitä yhtä tyylisuuntaa, ettei sillä tavalla ole täydellinen kirja. On Paul Owensin kirjottama "The Dog Whisperer". Käsittelee väkivallatonta otetta koirankouluttamiseen, missä minkään näkösiä fyysisiä rangaistuksia tai korjauksia ei käytetä. Mutta vaikka se kritisoikin osittain Millaninkin käyttämiä tapoja korjata koiran käytöstä hihnan välityksellä, niin sen sisältä löytyy myös hirveä kasa oppeja, joita Millan painottaa erityisesti opeissaan. Molemmilla miehillä on pitkälti sama ajatus, vain tapa, jolla haluttu käytös saadaan aikaiseksi, on osittain eri. Ja tätä tarkotin sillä että löytyy monipuolisesti monien kouluttajien yhteisiä näkemyksiä siitä, mitä koira tarvitsee ja miten sen seurassa kuuluu käyttäytyä. Että vaikka aihe-alue onkin rajattu tuohon myötätuntoiseen lähestymiseen, niin kirjasta on hyvä poimia kattavat neuvot koiran tarpeista ja käyttäytymisestä (myös omasta käytöksestä!). Mun puolesta on sitten jokaisen oma asia mitä kouluttamismenetelmiä tarkalleen käyttää, kunhan lopputuloksena on tasapainoinen ja hyvinvoiva koira Sen takia selaankin monia kouluttajia ja tyylejä läpi että löytää sen omalle omatunnolle parhaiten sopivan ja toimivimman tavan. Myös Millanin kirjoihin ihastuin aikanaan, siltäkin löytyy niin hyviä esimerkkejä miten kohentaa omaa ja koiran hyvinvointia. Oih, lauman lisäys on aina ihana asia! Tuleeko taas uusi akita? Täytyykin iskeä piakkoin tuon töpön kimppuun!
|
|