Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Oct 5, 2015 16:41:05 GMT
Kolme sanaa: The Witch's Familiar. Voi mahdoton sentään mä olen myyty tuon jakson osalta. Capaldi tekee kyllä loistavaa roolityötä nykyisenä Tohtorina ja nyt 12. alkaa jo osoittamaan niitä samoja piirteitä, joihin itse aikoinani sarjaan rakastuin. Armoa ja inhimillisyyttä. <3 Ei vaan sanat riitä. Tätä lisää. Tarinoista taas... Mä itse tahtoisin kovasti lukea Amelia Williamsin Summer Fallsin. En oo vaan löytänyt sitä mistään.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Oct 8, 2015 15:13:23 GMT
The Witch's Familiar oli upea Itkin molemmilla katselukerroilla, vaikka jälkimmäisellä tiesinkin jo huijausjuonesta. Mutta se oli niin todentuntuisesti ja herkästi toteutettu hetki, kun vanhat viholliset liittoutuu kuoleman hetkellä yhteen, et iskee muhun samalla tavalla varmasti myös jatkossakin. Koko ajan tää sarja kehittyy myös musiikin, valaistuksen ja kuvakulmien kohdalla, ja kauneutta rakastavana ihmisenä en voi kun vaan ihailla miten monella tavalla Whon jaksot jo herättää tunteita <3 Pitkään mua on jo häirinnyt miten Missyn tarina jätettiin kesken. Luulin ekalla kerralla vaan unohtaneeni miten sille kävi jakson lopussa, mutta varmistin toisella kerralla, että sitä ei tosiaan kerrottu. Sehän jäi niin kamalan mielenkiintoiseen kohtaan. Lyön kympistä vetoa et Missyä ei nähdä ennen finaalia, vaan se tulee finaaliin tuon älynväläyksensä kera Ton jakson myötä tajusin myös kuinka surullista dalekien elämä todellisuudessa onkaan. Asylum of the Daleksissa nähtiin hieman dalekin elämän mahdollisia varjopuolia, mutta nyt tuon viemärin/hautausmaan myötä asia todella järkytti. Kun kuvittelee omalle kohdalle miltä tuntuu, kun elämän loppuvuosilla hylätään mahdollisesti vuosikymmeniksi viemäriin mätänemään ja lojumaan tuhansien muiden kera... Hrh. Ja kun tunteet ovat yhteydessä aseiden laukaisumekanismiin, mulle tulee mielikuva et dalekit on vaan haavoittuvaisia, pieniä olentoja, jotka yrittää kieltää oman haavoittuvuutensa ja hyökkäävät siksi joka kerta tunteiden tullessa esille, sillä juuri tunteet altistavat parhaiten tuolle olotilalle. Ja jos se ei ole surullista niin ei oo mikään muukaan. Jos me ihmisetkin tehdään tota, mutta että joka ikinen dalek on tuomittu noin rankkaan puolustusmekanismiin koko elämänsä ajan... Voih :< Säälin niitä. Ja kun kaiken tän päälle miettii kuinka lojaaleita ne on Davrosia kohtaan. Dalekit alkaa menettää maineensa kammottavana vihollisena :'D Alan nähdä ne Davrosin lailla jo söpöinä, rakkaina ja hieman kurjina lapsina.
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Oct 9, 2015 15:07:11 GMT
Joo, dalekit on aika traagisia olentoja loppujenlopuksi. Mä itse oon mieltänyt ne aina itsenäisiksi, vahvoiksi tappokoneiksi, mutta jotenkin se niiden kunnioitus ja "riippuvuus" luojaansa kohtaan teki niistä ehkä aavistuksen inhimillisempiä olentoja, mutta toisaalta kaikissahan meissä on aina ripaus myötätuntoa. Ehkä myös dalekeissakin. Claran dalekina olo muistutti kyllä todella paljon Oswinista ja vaikka Clara ei olekaan koskaan varsinaisesti kuulunut mun suosikki kumppaneihin, niin pakko todeta, että hetken oikeasti pelkäsin, että Tohtori tappaa Claran. Itse asiassa se olisi voinut jopa toimiakin, ympyrä olisi niin sanotusti sulkeutunut Claran kohdalta samalla tavoin kuin se alkoikin, eli dalekina. Tohtorille sellainen olisi tosin ollut liian julmaa. Davros todisti taas oman todellisen karvansa. Mä itse oon pitänyt sitä aina tosi sydämettömänä miehenä, mutta vanhojen vihollisten keskustellessa, mullakin heräsi ihan pieni empatia sitä ukkoa kohtaan. Vaikka koko tilanne paljastuikin vain Davrosin katalaksi suunnitelmaksi, niin jostain syystä jäi hieman sellainen tunne, että ehkä sisimmissään Davros kuitenkin tarkoitti sanojaan - vaikka sitten tiedostamatta/myöntämättä sitä itsekään. Mun mielestä olisi melkeinpä loogista, että vanhat veriviholliset omistaisivat edes jonkin asteisen siteen keskenään. Nyt kanasalaattia nassuun. Hirveä kiirus ollut koko päivän enkä oo kerennyt syömään juuri lainkaan. Kauhea nälkä! D:
|
|
Deleted
(Deleted User)
I was deleted!
|
Post by Deleted on Oct 12, 2015 16:00:04 GMT
Päädyimpä minäkin jo tässä liityskelemään niin oli pakko tulla tännekin sanomaan kaikille moi!
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Oct 12, 2015 16:05:09 GMT
Moi!
Hienoa nähdä että tämä roolipeli kiinnostaa muitakin kuin vain fanaattisimpia DW-faneja! Hahmosi on oikein hieno, ja pidän siitä miten olet luonut hänelle useita mahdollisia siteitä eri ryhmiin. Odotan suuresti nähdäkseni, minkälainen tuo on roolipeleissä. Hahmon suunnittelu yhdessä on kuitenkin asia, jota voisin suositella varsinkin kaltaisellesi kokemattomammalle pelaajalle: Tulkaa rohkeasti liittymään pelaajiksi, lähettäkää viestejä ja kyselkää mahdollisia hahmoja ja ideoita, jotta saatte ideastanne mahdollisimman realistisen, hyvin suunnitellun ja pelimaailmaan sopivan.
Mutta eipä muuta, tervetuloa!
|
|
Deleted
(Deleted User)
I was deleted!
|
Post by Deleted on Oct 12, 2015 16:11:12 GMT
Juu, ajattelin itsekin että olisi helpointa aloittaa hahmolla, joka on jo valmiiksi jossain ryhmässä.. Ja kiitokset kehuista :') Tuli muuten mieleen, että tuonne seuranhakuun siis luodaan jokaiselle hahmolla oma topic vai?
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Oct 12, 2015 16:14:19 GMT
Toki, mutta todellakin, TASiin on vapaa rekisteröitymään ennen hahmonluontia, ja me voimme auttaa hahmon ideoinnissa ja teossa Näin se on kaikille ihanaa, kun tapaa uuden pelaajan ja saa auttaa häntä ensiaskeleista lähtien. Juu, mutta pääasiassa TASissa kylläkin jutellaan ihan yksityisviestein. Joissain foorumeissa on käytössä aktiivisestikin seuranhaut, mutta TASin ollessa vielä niin pieni (pelaajamäärästään huolimatta täällä on vain kolme aktiivista pelaajaa), ja näimpä suuremmille foorumeille tarkoitettuja apukeinoja ei ole ainakaan itseni vielä tarvinnut käyttää; Tunteehan jokainen täällä toisensa jo hyvin, ja voi siis jutellessaan kysellä mahdollisia uusia pelejä hahmoilleen. Edit//: Sinun mottosi on hieman väärin lausuttu, se kuuluisi olla you're, ei pelkkä you, jos se haittaa Ajattelin vain mainita.
|
|
Deleted
(Deleted User)
I was deleted!
|
Post by Deleted on Oct 12, 2015 16:18:04 GMT
Okkei, ajattelin vain kysellä kun tuolla on erikseen tuo seuranhaku palstakin :'D
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Oct 12, 2015 16:29:22 GMT
Kyllä se seuranhaku-töpö kannattaa silti tehdä. Näin ollen sieltä pääsee jokainen pelaaja etsimään itselleen sopivaa seuraa vaivattomasti ja nopeasti. Mutta joka tapauksesa, tervetuloa tiimiin, BlackWolf! Jos on jotain kysyttävää, älä epäröi kysyä. Lupaan autella parhaan kykyni mukaan.
|
|
Deleted
(Deleted User)
I was deleted!
|
Post by Deleted on Oct 12, 2015 16:34:33 GMT
Kiitos kiitos ja kipaisempas sitten tekaisemaan >
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Oct 12, 2015 16:37:57 GMT
Munkin pitäis päivitellä noita omia seuranhakuja. Kun vaan jaksais. Olen tässä harkinnut siirtäväni jokaisen hahmoni saman topicin alle. Helpottaisi omankin peliseuranhaun ylläpitoa hitusen. Ehkäpä jos ottaiskin sen tämän viikon projektiksi.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Turinat
Oct 12, 2015 17:04:41 GMT
via mobile
Post by Fizdu on Oct 12, 2015 17:04:41 GMT
Innostunut moi vielä täältäkin! ^^ Tervetuloa! Mulle tuli Sixin tietoja lukiessa kauhea intuitio että mun Chumar vois tuntee siihen niinkin paljon sielunveljeyttä et sortuis hankkii itselleen siitä bestiksen :'D Olisi kiintoisaa koittaa näitten kahden välistä kemiaa joskus tilasuuden tullen! Vaikka toisaalta eri ryhmittymiin kuuluminen voi luoda verilöylyynkin yltyvän kuilun siihen väliin...mut no, sitä suuremmalla syyllä ehkä! Mietin laittasinko tätä kysymystä spoilereitten puolelle vai tänne, ihan vaan varmuudeksi etten spoilaa keneltäkään mitään (ollaanko sovittu mitään varoaikaa "menneiden" spoilereitten vapaaksi julkistamiselle?), mutta kerta kun Suomessakin on jo n. viikko vietetty tapahtumasta niin uskaltaudun laittamaan tähän. Eli siis, mitä mieltä sonicin uudesta muodosta, toisinsanoen aurinkolaseista? Omasta mielestä vaihtelu virkistää ja sopii ehdottomasti nykysen Tohtorin tyyliin, mutta en silti haluais pysyväksi vaihtoehdoksi. Vaikka uskonkin vahvasti että se vanha äänimeisseli tulee sieltä vielä takaisin viimeistään seuraavan regeneraation kohdalla. Järkyttää myös kuinka lähellä se joulukin jo on. Tuli yhtäkkinen havahtuminen et apua, se lahjojen mietintä inhottaa jättää sitä viimetinkaan. Mut toisaalta nyt kun niitä joulutuotteita löytyy jo kaupoista niin taidan ottaa varaslähdön ja ostaa jo paketin glögiä :'D ei muuten yhtään joulufiilis mut glögi on vaan ylimaallisen hyvää.
|
|
Deleted
(Deleted User)
I was deleted!
|
Post by Deleted on Oct 12, 2015 17:18:24 GMT
Kävimpäs lukaisemassa Chumarin esittelyn ja pakko myöntää että sama ajatus tuli minullekin! eihän sitä tiedä jos joskus vaikka kohtaavatkin
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Oct 12, 2015 17:33:49 GMT
Varoaikaa ei muistaakseni olla sovittu, mutta pitäisin tuota viikkoa sopivana määränä. Sonic screwdriverin uuden muodon suhteen mulla itselläni on suurensuuri ongelma... Periaatteessa aurinkolasit sopivat Capaldille kuin nenä päähän, mutta sonic on myös samalla jotain sellaista pyhää, mihin mun mielestä ei saisi kajota. Se on ollut niin pitkään Tohtorin ainoa ase, ollen siinä samassa tietyssä muodossa, että sitä on vaikeaa kuvitella miksikään muuksi. Olen sun kanssa Fizdu kuitenkin samoilla linjoilla. Aurinkolasit on kiva piristys, mutta lopulliseksi vaihtoehdoksi ne eivät saa jäädä. Toisaalta, Doctor Who'n koko sarjan syvin olemus perustuu kuitenkin muutokseen. Tohtori itse on muuttanut muotoaan radikaalisti jo vuosikymmenten ajan, joten ehkäpä siis myös äänimeisselinkin on aika "regeneroitua"? Nähtäväksi jää, ovatko aurinkolasit pysyvä muoto vai muuttuneeko sonic kantajansa mukana, Tohtorin tuleviakin tyylejä mukaillen. Heh, me puhuttiin tänään töissä jo joulukalentereista. jotenkin tuntuu, että tämä vuosi on muutenkin noin yleisesti ottaen kulunut ihan hirveän nopeasti. Kesä varsinkin. Muutama kuukausi enää, niin joulukin on tosiaan täällä taas ja mikä parhainta... myös jouluruoka!! Odotan sitä innolla. (Vaikka kylmä ja lumi muuten saisivatkin pysyä poissa.)
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Oct 12, 2015 17:35:16 GMT
Fizdu, haluaisin ihan näin julkisesti muistuttaa (vaikken ylläpitäjä olekaan) että spoilereita sisältävät jutut menevät SPOILEREILLE tarkoitettuun osioon, eivät tänne keskustelupalstalle. Näin kukaan, joka ei halua lukea spoilereita, välttyy niiden lukemiseltä. Esimerkiksi vaikka minä, kiitos Fizdu spoilereista *huomaa etten todellakaan tarkoita äskeistä lausetta* Edit: Heta, ein todellakaan olla sovittu varoitusajoista, mutta mielestäni TASissa olisi silti hyvä olla edes jonkinlaiset säännöt, joista ei luisteta yhtään: Eli spoilerit vain spoilerilehden alle, ja siellä pysyisi juttelu kaikista spoilereista. Onks tää liikaa vaadittu, koska muuten (ainakin) mun pitää lopettaa Turinoitten lukeminen? :3
|
|