Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Sept 13, 2015 12:13:27 GMT
Eikä, ei saa jutella hyvistä kahveista Koitan urheesti taistella kahvinhimoa vastaan. Oon niin kovin koittanut pitää kiinni siitä suosituksesta et korkeintaan kolme kuppia päivässä. Kotona se kyllä menee mut auta armias jos menee jonkun luo kylään niin jo siellä pelkästään uhkaa mennä ne päivän kahvit alas... Mullekin meinas iskee nuha tänään, mut se oli vaan sellanen omituinen muutaman minuutin ryöppy ja meni pois. Onneks menikin, en millään jaksais olla taas kipeenä Ellen sit vois ottaa osaa Javertin nuhasta et se pääsis omalta osaltaan helpommalla. Sit voisin mielelläni auttaa. Pakko ihkuttaa vaikka kaikki sen jo tietää, enää alle viikko uuden kauden alkamiseen Mä oon päivä päivältä enemmän täpinöissäni. Ja hoksasin et mun kännykkä jaksaa pyörittää noita streameja et nyt katon ne varmuudella suorana.
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Sept 18, 2015 9:22:49 GMT
Mä en edes viitsi kokeilla tuota kahvin rajoittamista. x) Oon ihan hirveä kofeiiniriippuvainen ja juon tuon kolme kuppia kahvia usein jo pelkästään aamulla. En tosin joka päivä, mutta toisinaan kyllä. Yleensä sitä kahvia saattaa mennä päivän aikana jopa kaksinkertainen määrä yli suositusten. Tupakan lopettamisesta sen sijaan oon itsessäni todella ylpeä. Oon ollut nyt 9 kuukautta polttamatta. Vaikeaahan sen on edelleen, mutta ehkäpä tämä tästä joskus helpottaa. Ja huomenna alkaa ysikausi!! <3 Oon odottanut sitä kuin kuuta nousevaa. Mulla itselläni noi streamit hieman tökkii, mutta oon päättänyt silti katsoa jaksot brittien tahtiin. Lukaisin tänään melko massiivisen spoilerin noista tulevista jaksoista ja ei tässä enää hullukaan jaksa odottaa. Mulla on vaan niin suuret odotukset tulevan kauden suhteen. Toivottavasti Moffat ei vain petä meitä sen suhteen.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Sept 18, 2015 9:49:56 GMT
Vautsi, toi on todella hyvä saavutus! 9 kk on paljon! Ja mikä tahansa tollasten pinttyneiden tapojen muuttaminen vaatii kauheasti itsekuria, ettei tässä muuta voikaan olla kuin ylpeä ^^ En voi tupakoimisen puolesta puhua, mut luulen et sen voi rinnastaa näihin muihinkin haitallisiin käyttäytyimistapoihin jotka samankaltasesti aiheuttaa riippuvuutta ja antaa sitä mielihyvää (omalla kohalla tarkotan viiltelyä ja polttelua - mullakin piakkoin pualvuatta kuivilla - mutta onhan näitä monia muitakin), ja niitten kohdalla se helpottaa kyllä ajan kanssa Niitäkin on ketkä juttelee et mielihalut hävii joskus kokonaan, mut ite uskon ennemmin et ne kummittelee aina jossain tuolla alitajunnassa. Riippuu kai niin persoonasta ja siitä, kuinka pitkään tietty käytös on jatkunut. Mut oli miten oli, jatka samaan malliin ^^ Kyllä mä luotan Moffatiin Eikä manata ennalta. Hyvä kausi sieltä tulee. Manaukset valitettavan usein toteutuu :'D Kiinnostaako teitä tuo Vain elämää? Mä oon oottanu sitäkin suht innolla. Vaikkei kaikista artisteista pitäisikään niin se on hauskaa katsoa kun kaikilla on siellä aina hauskaa
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Sept 19, 2015 13:23:39 GMT
Mulla ehkä suurin ongelma tuon tupakoinnin kanssa oli se, että kaikki lähipiirin ihmiset polttavat. Silloin se lopettaminenkin oli todella haastavaa. Mutta loppujenlopuksi, omasta itsekuristahan se on kiinni. Tuli tosin huomattua, että en vältämmättä ollut itse tupakasta niinkään riippuvainen, vaan se oli enemmänkin jonkinsortin opittu, sosiaalinen tapa. Mutta opitut toimintamallitkin on tehty rikottaviksi enkä kadu lopettamista. Hiukset ja iho ovat paljon paremmassa kunnossa ja muutenkin olo huomattavasti parempi. Terveempi. Mä katsoin silloin sitä ekaa tuotantokautta Vain Elämästä, kun se silloin alkoi. Tykkäsin siitä todella paljon silloin, mutta sen jälkeiset kaudet muuttuivat jotenkin pliisuiksi. Niistä puuttui se ekan kauden aito tunne. Nyt tosin tämä neljäs tuotanto kausi on alkanut hieman jopa kiinnostamaan, lähinnä hyvien artistien vuoksi. Eka jakso taisikin tulla jo eilen, mutta en sitä silloin kerennyt katsomaan. Tänään olisi aikomuksena se vilkaista. TV-sarjoista tulikin muuten mieleen, että kuinka moni on seurannut nyt tuota Armanin Viimeistä ristiretkeä? Se on kans yksi sellainen sarja, jota seuraan silmäkovana. Ne tarinat, matkat ja kokemukset ovat tehneet muhun vain niin lähtemättömän vaikutuksen ja saaneet ajattelemaan maailmaa täysin uudelta kantilta. Itse asiassa Arman jopa innoitti mut liittymään Plan kummiksi. Tulee hyvä mieli, kun voi lahjoittaa itseltään jotain vähempi varaisille.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Sept 22, 2015 14:43:16 GMT
Multa jäi puolestaan ensimmäinen kausi kokonaan näkemättä. Silloin se ei kiinnostanut alkuunkaan, mut vahingossa kun ajautui myöhemmin kuulemaan niitä kappaleita niin piti seuraavalla kaudella vilkasta Ja sitten tykästyin. Ne biisit voi muuttua niin dramaattisesti eri esittäjän myötä (kuten vaikka nyt tää Sata salamaa) ja useimmiten myös artisteista paljastuu ihania uusia puolia. Niin kuin Anssi Kela, se on niin ihanan sympaattinen :'D Samaistuin vahvasti sen pukeutumisongelmiin itse samanlaisen vaiheen läpikäyneenä. Ja jotenkin mukavaa et julkkistenkin joukosta löytyy tollanen hiljanen ja ehkä hieman kömpelön oloinen henkilö, ettei aina tuu sitä kuvaa et menestyäkseen tarvii olla vahva ekstrovertti ja koko ajan olla tuomassa itteään vahvasti esille. Joo, seuraan kans vahvasti Armania! Viimisen ristiretken ohella tykkään kans kuunnella sen radio-ohjelmia, kunnioitus Armania kohtaan on todella iso. Oli ihminen tai kulttuuri millanen tahansa niin Arman on aina niin suvaitsevainen ja innolla kaikessa mukana. Siellä suolakaivoksillakin kun se vapaa-ehtosesti ja innolla teki niitä töitä ihan hajoamispisteeseen asti... Pakko siitä on nostaa hattua. Mietin kauhulla etten pystyis ite ees kävelee viidenkymmenen asteen helteessä koko kaivokselle asti, saati sit louhii mitää... ja 100 dollarin palkalla? Huh huh. On niin nöyrää kansaa mitä siellä työskentelee että on todella harmi jos niiden elinkeino viedään kokonaan. Enemmän näiltä kansoilta pitäis oppia kuin ajaa niitä ahtaalle :/ Ja Arman nimenomaan herättää tän kaipuun nähdä maailmaa, tavata ihmisiä ja vaikuttaa asioihin ennen kun nää kaikki asiat katoaa. Se mies elää elämäänsä niin täysillä, että toivottavasti se inspiroi monia muitakin. Tv-meiningillä vielä, Broadchurchkin alkoi taas Jäätävän hyvä sarja, mut se tunnemyräkkä jaksojen aikana on jotain niin järkyttävää, et välillä tuntuu et katsojat yritetään melkeen tappaa siihen tunteiden ja kärsimyksen määrään. Mutta silti se koukuttaa xD
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Sept 23, 2015 14:49:57 GMT
Broadchurch muuten on! se on vielä toistaiseksi mulle aika uusi tuttavuus, mutta pakko sanoa, että rakastan sitä sarjaa jo nyt. Koska noh, rikossarja, Arhut Darvill ja David Tennant. <3 En tiedä, mikä noissa brittisarjoissa vaan on, mutta tykkään niistä ihan hillitsemättömästi. Niissä on vain aina se oma tunnelmansa, mitä muista ei välttämättä niin herkästi löydykään. Hyvänä esimerkkinä toimii vaikkapa vanha sarja Last of the Summer Wine. Seurasin sitä ihan intopiukeena, kun se tuli vielä joskus Yleltä ja nimenomaa sen tunnelmansa, ja omaperäisen huumorinsa vuoksi. Harmittaa vieläkin että se loppui. Äh, ihanaa olla kipeenä. Juuri vähän aika sitten hehkutin eräälle tutulleni, että oon tosi harvoin kipeenä ja ettei yleensä nuo kausiflunssat pääse iskemään. Noh, koskaanhan ei saisi puuta koputtaa sillä täällä sitä ollaan pää räkää täynnä. :'D Onneksi lämmin suihku sentään tuo hetken helpotusta.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Sept 24, 2015 12:42:25 GMT
Voi ei, eihän siitä niin kauaa ees oo kun viimeksi flunssailit! Paranemisia nyt Mäkin taidan jättää sanomatta et oon onneksi säilynyt terveenä, etten vaan sitten huomenna sairastu. Vieläkin tosin uhmaan urheesti viileitä syysaamuja ja kuljen pelkällä hupparilla xD Useet tuntuu siirtyneen jo takkeihin. Täällä kapinoidaan taas mun (ilmeisesti kamalaa) lauluääntä vastaan. Rupesin tylsyyksissäni laulamaan lastenlauluja siinä samassa kun oottelin mikron piippausta, niin eikös Edmund kato mua hetken aikaa häkistään, venyttele pikasesti ja pakene mökin sisälle piiloon :'D Yleensä se tykkää köllöttää päivät tossa näkösällä mut nyt tuli poikkeus kun erehdyin avaamaan suuni. On se niin kamalaa kun on tällanen höhlä omistaja jonka puolesta saa hävetä silmät päästään :'D Sentään en ottanu asiaa henkilökohtasesti. Hrh, sain myös ensviikoks ajan hammaslääkäriltä. Kauhistuttaa kun viisaudenhampaista osa on jo aika lähellä esille puhkeamista, että joudunko mäkin piakkoin siihen poistorumbaan Niin moni valittaa että se on ihan kamalaa ja sit särkee seuraavat pari päivää. Saavat sitten ees lohdutukseks vetää multa raudat viimeinkin pois. Luvattiin sillon nuorena et otetaan pois sitku täytän 18, mut siellä ne hengaa edelleen Ihmeen tekosyitä keksiny siihen, "ei ne sua haittaa", "ei oo mitään syytä ottaa niitä pois (vaikkei niillä enää varsinaista käyttötarkotusta olekaan)", mut kyl ne vaan kerää itteensä kauheesti likaa ja kaikki ruuat jumittuu niiden väliin. Kertaalleen oon muutenkin joutunu käydä korjauttaas ne koska liimat kulu pään ympäriltä pois ja se terävä rautalanka alko hiertää kieltä. On siis vaan yksinkertaset rautalangat tuolla hampaiden takapuolella... Ehkäpä saan nyt tahtoni läpi kun tulee uus hammaslääkäri
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Sept 25, 2015 13:52:03 GMT
Yää, hammaslääkäri! D: Mulla ei onneksi ole viisaudenhampaat vielä edes kasvaneet, vaikka ikää onkin 22 vuotta. Ne on mun painajaiset joita pelkään koska oon kuullut niistä liian monta kauhutarinaa. Toivottavasti sultakin Fizdu saataisiin ne poistettua ennen kuin oikesti alkavat vaivaamaan. Ostin tänään itselleni uuden syystakin. <3 Pinnallista tai ei, mutta materialismionnellisuus on toisinaan ehkäpä parasta ikinä. Shoppailu hyvässä seurassa on aika terapeuttista, mutta se käy myöskin urheilusta! Lisäksi oon koukuttunut tähän. Ärsyttävää mutta silti niin mahtavaa ajan tappamista!
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Sept 27, 2015 9:39:54 GMT
Mä oon sitä mieltä että ehottomasti kannattaa ottaa ilo irti sieltä mistä saa, oli pinnallista tai ei Plus sopivien vaatteiden löytäminen piristää mahdollisesti pitkäaikaisestikin kun niissä on niin mukava kulkea! Mulla on ainakin ihan eri fiilis aina kun kulkee kaduilla lempitakin kanssa vs jonkun jo vähän vanhemman ja kauhtuneen, mistä ei enää liiemmin tykkää. Apua, mä tappelin ton kanssa vaikka kuinka kauan, mut en vaan saa sitä päätä paikoilleen :'D Ei auta vaikka kuinka yrittää ennakoida et painan nyt hieman ennen kun se osuu kohdalle, aina menee yli tai ali! Että kun ihanaa saada classic-hahmojakin mukaan! <3
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Sept 29, 2015 13:08:01 GMT
Toi peli on ihan sairaan koukuttava. Hakkasin sitä eilenkin ties kuinka moneen otteeseen, enkä itsekään saanut sitä päätä paikoilleen. Kerran se meni melkein, sitten meni hermot. Eniten tosin tuossa huvittaa se Capaldin ilme. Haluun sen mun taustakuvaksi. x) Pakko muuten itsekin hehkuttaa, että mä oon ihan mielettömän tyyytyväinen siitä itsekin, että saatiin classiciakin mukaan. Todella hyvää vaihtelua. Tekisi mieli itsekin ottaa jotain classicia pelattavaksi, kuten vaikkapa Susan Foreman. Ohnam, kohta on meksikonpata valmista. <3 Ollaan nyt äitillä käymässä, se lupasi tehdä sapuskaa!
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Sept 29, 2015 16:53:00 GMT
Oijoi, en tiedä mistä tällanen inspis ilmesty ku taivaalta mut väsäsin hahmotiedot parin tunnin sisällä. Yleensä valmistelen hahmoja useamman päivän tai viikkoja mut yhtäkkiä kaiken tekstin piti päästä hetinyt vapauteen.. :'D Ei pystynyt mihinkään keskittymään kun aivojen takaosassa pieni ääni kuiskuttaa et sun on pakko tehä tää hahmo nyt. Eikä vastaväitteitä. Se vaan halus syntyä. Cuddlesom onkin ehkä mun lempikuunnelma niistä mitä tähän asti oon kerinnyt kuunnella. Jos siitä tehtäs nykyaikanen tv-jakso niin pystyisin hyvin kuvittelemaan sen Moffatin kirjottamaksi pelottavaksi jaksoksi Ehkä sen luoman innostuksen myötä piti täkin sitten vaan tehdä. Äidin tekemät sapuskat on tunnetusti parasta :'D Meksikonpatakin kuulu hyvin pitkän aikaa mun lempiruokiin, mut nykyään en useasti tollasia (valmispussi)pataruokia raaski syödä kun ne on niin rasvasia. Tulipa tänään tehtyä myös päivän hyvä teko. Löysin lenkillä penkille unohtuneen kukkaron ja pikaisen tutkimisen jälkeen huomasin että siellä on vielä kaikki kortit - ja erityisesti pankkikortin tunnusluvut! - sisällä, niin en millään voinut jättää sitä siihen lojumaan. Liian kamala ajatuskin että joku menettää koko omaisuutensa vaan sen takia, että yks ihminen on liian laiska auttaakseen. Rupesinkin siinä hädissäni selvittämään kotoväen avustuksella omistajan yhteystietoja ja lopulta saatiin osote selville. Koska se ei asunut kovin kaukana ni fillaroin paikalle ja kukkaro saatiin onnellisesti omistajalleen En tiedä oliko sieltä sitten jo ehditty varastaa jotain, mutta ainakin sai tärkeimmät kortit ja tiedot takaisin. (Niin ja täällä ei tosiaan oo ees poliisiasemaa johon sellasen vois viedä :'D)
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Sept 29, 2015 19:27:45 GMT
Totta Fizdu - itsellänikin on pyörinyt päässä jo kauan vaikka kuinka monia ihania hahmoja, ja tänään (ensimmäistä kertaa, huom!) Doomsdayta katsoessani sain vallan mahtavan idean ihmisnaiseen - joka työskentelisi Torchwoodissa! Eikä alienkontakteiltakaan puututtaisi... ;D Sinänsä harvinaista todellakin että hahmot tulevat hetkessä mieleen, varsinkin niin hyvin että voi kirjoittaa ne saman tien. Mutta olin ihan äimänä kyllä kun tuon tuon - sen kanssa on ottaa ihan pakko joku peli!... Josta muistan alkaa taas muistuttelemaan teitä siitä kolminpelistä ;D Hop hop, laiskimukset xDD Haha, ei kyl ei sillä mikään kiire oikeasti ole xD Hienoa että löysit! Mulle kerran soitti joku mies, joka väitti että sillä on mun kukkaro, mut tarkastettuani en kyllä koskaan löytänyt että olisi yhtäkään kukkaroani kadoksissa, eli en vastannut tyypin soittoon En koskaan saanut tietää mikä juttu se oli, ehkä multa oli tippunut jotain, tai sitten se oli onkinut mun numeron jostain ja oli stalkkeri tai jotain Pelottavia ne viestit kyl mitä jätetään puhelimeen, siks en ikinä ite jätä niitä :DDD Kuka niit ees viitsii kuunnella? O.o
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Oct 1, 2015 8:42:47 GMT
Mä edelleen näkisin mielelläni ton Torchwood-naisen ^^ Kuulostaa niin hienolta. Mulla ois oikeestaan täydellinen väli nyt sille kolminpelille Voisin tarjoutua aloittamaan mikäli Hetallekin vielä sopii. En oo itekään vastaajaviestien fani Tekstareilla jne on paljon helpompi välittää tieto nopeasti ja tehokkaasti perille. Viestit kuunnellakseen täytyy aina etsiä jokin yksityinen ja meluton paikka mikä ei aina ole helppoa. Mut ehkäpä tää soitti sulle rinnakkaisuniversumista ja toinen versio susta oli hävittäny sen lompakon :'D Voi, veli sai lootcrate-sivustolta aivan ylisöpön pikatchu-pipon. En aiemmin edes tuntenut sivustoa mut nyt alkoi yllättäen kiinnostaa, kun seuraavassa sivuston paketissa ilmeisesti saisi vihjeiden mukaan Doctor Who-kamaa..
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Oct 1, 2015 15:32:58 GMT
Ryhmäpelin aloittaminen käy oikein hyvin. Onhan sitä tässä jo tarpeeksi pitkään venytettykin. Noista kadonneista esineistä tulikin tässä viime kesän tarina mieleen... Olin itse koirien kanssa lenkillä ja mulla oli visa-kortti samassa taskussa kuin kännykkäni. Kesken lenkin puhelin alkoi tietenkin soimaan ja luuria ulos kaivaessani, en huomannut, että visakin oli siinä samalla tipahtanut metsikköön! Huomasin koko kortin katoamisen vasta kotona ja hirveä hätähän siinä iski, kun kaikki rahathan siellä tilillä oli. Pankki oli kuitenkin joka tapauksessa kerennyt jo menemään kiinni, eli kortin kuolettaminenkaan saman päivän sisällä ei enää onnistunut. Avainlukukortti ja muut tunnukset onneksi tosin oli kotona, joten sinällään siinä ei mitään hätää ollutkaan. Iltasella Facebookissa muhun otti kuitenkin joku täysin tuntematon nainen yhteyttä... Kyseli, että olenko kadottanut jotain. Hetken siinä tilannetta selvitellessä tuli lopulta ilmi, että tämä kyseinen nainen oli siis löytänyt korttini metsästä ja nähnyt vieläpä vaivaa etsiäkseen kortin omistajan! Nainen oli aivan käsittämättömän ystävällinen ja avulias tapaus, sillä veikkaanpa, että hyvin moni tuossa tilanteessa tuskin olisi jaksanut vaivautua. Saatika edes tajunnut kiinnittää huomiota keskellä metsikköä mihinkään pieneen korttiin... Hyvät ihmiset jaksaa aina piristää päivää. Pikatchu-pipo kuulostaa söpöltä. Mulle itselleni toi sivusto on myös täysin tuntematon tapaus, enkä oo koskaan siitä edes kuullutkaan, mutta pakkohan tuo on paremmin tarkastella, jos siellä on kerran DW-tavaraakin saatavilla. Sitähän ei voi koskaan olla liikaa. x)
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Oct 3, 2015 11:30:20 GMT
On kyllä tosi hyvä tuuri löytää metiköstä yks pieni kortti! Ja piristävää kuulla tällasia avuliaita, hyväsydämisiäkin tarinoita välillä ^^ Uutiset tuntuu nykyään olevan niin negatiivispainoitteisia pakolaisten ja taloustilanteen suhteen. Liikaa rasismia ja vihaa joka puolella, ihan masentaa.
Yks pitkäaikainen haave toteutui, onnistuin vihdoinkin löytämään kirjastosta ton Melody Malonen tarinan Angel's kiss <3 Oli kirjastossa äänikirjana ja lukijana vielä Alex Kingston. En malta odottaa et saan tarpeeks rauhallisen tilanteen kuuntelemista varten!
Oon kans huomannut etten oo pitkään aikaan enää onnistunut elämään yhtäkään päivää ilman näkemättä kissaa. Pihapiirissä on kyllä yks tuttu ulkokissa mikä näkyy pari kertaa viikossa, mutta oudommalta tuntuu, että ne kissat, mitä nään noina viikon muina kuutena päivänä, on melkeen poikkeuksetta kaikki eri yksilöitä. Ja vaikka vaihdoin kaupunkia ja tulin taas viikonlopuksi vanhempien luo Turkuun, täälläkin näkyy heti ensimmäiseksi ulkona kissa. Tiedän kyllä teorian että elämä antaa vastaan sitä mitä ihminen eniten ajattelee, mutta mun ajatukset on liikkunu enemmänkin koirissa kuin kissoissa, etten usko että oon alkanu vasta nyt tiedostamaan kissojen olemassaoloa maailmassa. Joten tylsyyksissäni oon kehitelly muita teorioita:
- Ulkokissat kasvattaa suosiotaan lemmikkeinä entistä enemmän, tai sitten ne on niitä viimekesältä hylätyjä kesäkissoja. Ehkä todennäkösin vaihtoehto. - Ajatteluteoriaan liittyen noi kissat vois olla kissan nahkoihin pukeutuneita koiria. Vähän kuin slitheenit. Koiraslitheenejä. - Ehkä kissoilla on salaliitto mua kohtaan. Ne seuraa jatkuvasti mun liikkeitä ja jos joku päivä löydyn murhattuna, sen on tehny kissat. Kyseessä voi olla myös maailmanvallotusyritys. - Tai, jos kissoilla ei oo salaliittoa, kissaihmisillä on. Ne tiedostaa mun mielihalun ottaa koira, ja yrittää kaikin voimin käännyttää mua siitä pois näyttämällä mulle päivittäin entistä ihanempia kissoja.
Tällasta. Ehkä mulla on myös liikaa aikaa ajatella :'D
|
|