Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Aug 11, 2015 15:31:34 GMT
Sööttiä toi miten toiset osaa olla niin hienohelmoja :'D Eläimistä kuitenkin ensimmäiseksi olettaa ettei niitä pieni likaantuminen tai kastuminen haittaa, luonnonvarasena ainakaan. Ehkäpä ihmiset alkaa opettaa huonoja tapojaan jo niillekin Sain sitten joo nettitikun hankittua. Tässäkin on tosin todella hidas yhteys joka sekin katkeilee ajottain, mut kyllä tällä pärjää Ihan hyvä vaan ettei tuu aina turvauduttua siihen nettiin jos on tylsää. Tulee tehtyä vähän hyödyllisempiäkin asioita sillä ylimääräsellä ajalla :'D Ylimääräsellä ajalla kerkee kans miettii kaikkee ihan toisarvosta, ja nyt oon ruvennut harkitsemaan et pystyisinköhän selviytymään ilman yhtään mitään nykyajan mukavuuksia. Nykyään on niin muotia nä kaiken maailman selviytymisohjelmat et niistä tarttuu pieni kipinä yrittää itsekin, millaista se elämä on silloin kun täytyy täysin totaalisesti vastata itse koko henkiinjäämisestään. Vois olla hyvin opettava kokemus Edit: // Oih noita uusia hahmoja! <3
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Aug 12, 2015 6:58:38 GMT
Hyvä juttu, että sait edes jonkintasoinen netin itsellesi. Itsellänikin on ollut jo pitkään pelkkä tikku käytössä, mutta haaveilen paremmasta. Ja ylipäätään paremmasta liittymästäkin. Tämä DNAn 3G alkaa jo hieman tympimään. Mä itse olen muuten katsellut paljon sitä telkkarista tulevaa Naked and Afraid-sarjaa. Se on aika mielenkiintoinen ohjelma ja varmasti itse osallistujillekin todella opettavainen kokemus. Luonto on karu paikka ja vetää kyllä nöyräksi kenet tahansa, kun sinne joutuu ilman nykyajan mukavuuksia opettelemaan selviytymistä. Mutta kaiketi se ihmismielen sisäänrakennettu selviytymisvaisto pitää hengissä ainakin hetken, mikäli mieli ja fyysinen kunto pysyy edes näennäisesti kasassa. Voin vain kuvitella, kuinka sitä löytää itsestään täysin uusia puolia ja henkisiä voimavaroja silloin kun kyse on oikeasti elämästä ja kuolemasta. Olisi kyllä todella jännittävää päästä sellaista kokeilemaan, vaikka toisaalta en tiedä, pystyisinkö itse olemaan loppuun asti esimerkiksi tuon televisiosarjan tyyppisessä haasteessa. 21 vuorokautta on nimittäin oikeasti todella pitkä aika ja nostan kyllä erittäin suurta hattua siitä selviytyneille. Selviytymisestä tulikin muuten mieleen, että muistatteko sen 2010 sattuneen chilen kaivosonnettomuuden? Siinähän ne 33 kaivosmiestä joutuivat 700 metrin syvyyteen loukkuun ja muistikuvieni mukaan joukko taisi olla useamman kuukauden siellä jumissa. Mä itse seurasin silloin niitä uutisia silmäkovana ja sekin on kyllä yksi loistava esimerkki siitä henkisestä voimasta, mitä tuollaiseen tarvitaan. Kylmät väreet tulevat jo pelkästä ajatuksesta. Vaikka nämäkin miehet selviytyivät koettelemuksesta, niin tuollainenkin varmasti jättää omanlaisensa jäljen koko loppu iäksi. Niin ja muuten, pakko hehkuttaa vielä täälläkin tuota Jenovaa! Se on IHANA! <3
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Aug 12, 2015 18:40:10 GMT
No eikös vain olekin *tyytyväinen ilme* Tässä samalla uuden hahmon julkaisemisen myötä voisin myös ilmoittaa toivovani niille kaikille oikein pitkää ja tapahtumriksta elämää, ja mahdollisimman paljon pelejä. Jee! En malta odottaa että pääsee kokeilemaan Jenova-pikkuisellani peluuta, tai ehkäpä eräällä uudella hahmollani, jota teen par'aikaa... Jostain syystä aina kun saa idean yhteen hahmoon, tulee nopeasti idea toiseen ja kolmanteen ja neljänteenkin hahmoon Tää on aivan k a m m o t t a v a a Kyllä toi Irriankin on söpö, en malta odottaa että sillä pääsisi pelaamaan Fizdu sun pitää tehdä thalialainen tai dalek jossain vaihees! Kaveriks Omikronille/Irrianille! <3
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Aug 13, 2015 9:23:33 GMT
Pakko linkittää tämä tännekin... tulevan kauden toinen traileri! <3 Se ensimmäinenkin oli todella hienosti tehty, mutta tuo räjäytti suorastaan tajunnan. Oikeasti. En. Vaan. Kestä.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Aug 13, 2015 9:38:43 GMT
Niin samat fiilikset ton trailerin kanssa, erehdyin kattoon sen samaan aikaan kun yritin mennä nukkumaan mut tulikin hypetettyä liikaa niin ettei saanut heti unta Sieltä on tulossa jotain niin hienoa. Miten te aiotte katsoa ton kauden, ootatteko et tulee Suomeen tekstityksillä vai suoraan netin kautta? Mikäli mun netti kestää niin pakko kattoo suoraan, en kestä turhaa odottelua Varsinkaan kun netti kuitenkin täyttyy niistä spoilereista... Oh, dalek tai thalialainen ois kummatkin äärimmäsen mielenkiintosia hahmoja Mä katoin viime viikonloppuna tota Aarresaarta ja siitä tuli kaamea inspiraatio ropettaa merirosvolla avaruuteen yhdistettynä. Kauheesti kutkuttas luoda sellanen, sellanen aihe kun on Whossakin jo nähty (ja ilmeniitit vois rinnastaa kans merirosvoihin...), mut ehkä jos hetken pitäs jarruja päällä ja keskittyis näihin nykysiinkin hahmoihin Muistan hyvin hämärästi ton kaivosonnettomuuden. Tuskin sieltä tosiaan ketään enää samana ihmisenä takaisin palaa... Ihminen kestää aika hyvin pakon edessä, mutta jos omalla kohdallani mietin niin mulle jäis varmaan joku luolien tai suljettujen paikkojen pelko vähintään
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Aug 14, 2015 17:14:19 GMT
Mä en vielä tiedä kuinka aion tulevan kauden katsoa. Periaatteessa en ole varma, kestänkö odottaa siihen asti, että se näkyy Suomessakin, mutta toisaalta mitä luultavammin netissä tuskin riittää tehot brittien tahtiin katsomiseen. Ja sitten menee hermot kun netti pätkii. Toisaalta, Yle on kuitenkin luvannut, että pyrkii saamaan mahdollisimman nopeasti kauden myös tänne meillekin. Odotan kuitenkin innolla! Haha, no mutta, jos avaruusmerirosvot kiehtoo, niin siihenhän ei ole kuin yksi ratkaisu, Fizdu! Periaatteessa Ilmeniititkin voi rinnastaa "merirosvoihin", mutta tosiaan, onhan Who'ssa jo oma avaruusmerirosvojen ryhmittymänsä. Valinnanvaraa riittää ja varsinkin Ilmeniitteihin lisäväkeä kaivataan. Hehee. Arhg. Onnistuin tänään hajoittamaan sitten oman kännykkäni. Se kastui ja totta kai tyypillisenä Lumiana myöskin meni rikki saman tien. Se oli vasta vuoden vanha, ja nyt pitäisi viikonlopun aikana ostaa uusi. :F En tykkää. Ja vielä enemmän ärsyttää tieto siitä, kuinka herkkiä nämä nykyajan kännykät oikeasti on. Hirveää rahan menoa, mutta ilmankaan kun ei voi olla.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Aug 15, 2015 11:52:23 GMT
Voi harmi, toi on aina yhtä ikävää :< Odotan kauhulla sitä päivää kun munki puhelin sanoo itsensä irti. Oon niin kömpelö et oon jo muutamaan kertaan heitelly sitä vahingossa ympäriinsä ja pelkkä kulutusmääräkin on niin suuri et tuntuu et voiko tolla tahilla kestää sitä kahtakaan vuatta... Mut parasta silti kun onnistuin pudottamaan edellisen (kivikautisen) puhelimen teemukiin, ja se jopa toimi vielä sen jälkeen kun osat oli kuivattu patterin päällä Ei takuulla onnistuis enää näillä nykykännyköillä. Voi niitä vanhoja aikoja kun kaikki oli parempaa... :'D Mut kaipa me näilläkin pärjätään. Toivottavasti löysit itelles jonku halvan ja hyvän nyt tilalle :3 Hmh, tällä painostuksella on vielä pakko tehdä Ilmeniittiinkin lisää porukkaa Siistiähän olis jos saatais kaikkiin ryhmittymiin tarpeeksi porukkaa niin että niillä ois helpompi suunnitella isompia pelin sisäsiä juonia. Pelästyin eilen suhteellisen paljon siinä kun katoin kaikessa rauhassa telkkaria ja sit hoksaan et katosta tippu jotain vajaa metrin päähän mun eteen. Eka tuli kaiken maailman kauhukuvat et nyt mun katto vuotaa et sadevedet tulee sieltä läpi, mut katto ei ollu märkä et se ei ollu syynä. Seuraavaks täytys tietenki mennä koluamaan matto läpi ja siitä paikansinkin et kyseessä oli ihmeellisen itsemurhahypyn suorittanut toukka :'D En ees oo toukkakammonen mut jotain karmivaa silti on tossa ajatuksessa jos niitä alkaa enemmänkin hyppimään tuolta katonrajasta. Tai jos tä maailma alkaa olee jo niin ankee paikka toukillekin et niitten täytyy yrittää tappaa ittensä. No mut tä yksilö sai onnellisen lopun, pelastin sen ja vein ulkomaailmaan
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Aug 16, 2015 15:26:23 GMT
Mä itse yritin kuivailla noita kännykän osia myös, ja sainkin sen "toimimaan", mutta se sammuili aina vähän väliä, eikä siihen voinutkaan siksi luottaa esim. herätyksien suhteen. Pääsin tällä kertaa kuitenkin helpolla; Ostin äidiltäni tämän entisen, saman merkkisen Lumian parilla kympillä. Toisaalta, eipähän noi Lumiat enää nykyisin hirveän kalliita olekaan. Ainakaan ne vanhimmat mallit. Mitä noita hintoja tuli vähän silmäiltyä, niin halvin taisi olla siinä 50 euron kieppeillä. Nopeasti niistäkin tulee ne hinnat alas. Jee, hienoa, että pelastit itsemurha-toukan! Meillä tänä kesänä on ollut taas muurahaiset riesana. :F Ei sillä, että ne mitään nyt tekisi, mutta en juurikaan arvosta sitä että lattialla hengailee läjä muurahaisia. Noh, onneksi sekin ongelma on nyt saatu kuriin. Niinkin yksinkertainen kikka kuin kanelin ripottelu auttoi pitämään ne poissa. Vaikka kissoilla taisikin olla mukavaa niitä metsästäessä.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Aug 19, 2015 15:42:57 GMT
En ikimaailmassa ois aatellu kanelin tepsivän muurahaisiin Mikäköhän siinäkin on, tarttis varmaan googlettaa. Huomaa hyvin ettei tahdo jaksaa enää istua iltaisin koneella sen jälkeen, kun on koulussa ensin muutaman tunnin istunut. Ja huomaa senkin että aivot on ihan selkeesti vielä kesälomalla vaikka toista viikkoa mennään Teen ihan kummallisia virheitä. Saatiin tänään ryhmän kanssa tehtäväksi valmistaa tiedote siitä miten käsi- ja taideteollisuusala tekee peittoja vauvoille ja lahjottaa ne lähipaikkakuntien sairaaloihin (mikä on ihan supersiistiä) ja siitä käytiin haastattelemassa opettajia. Erehdyksissäni menin vain kirjaamaan muistiinpanoihin peittojen kooksi 30 x 65 mm :'D Ne ois ollu ehkä sitten niitä muurahaisten peittoja nyt kun sun luota kodittomiksi joutuivat.
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Aug 20, 2015 11:07:35 GMT
Joo, mäkään en aikaisemmin tiennyt minkään kanelin toimivan ja aluksi sitä vähän epäilinkin, kun kuulin vinkistä, mutta kummasti tuo on pitänyt ylimääräiset vierailijat poissa. Haha, no mutta tekevälle sattuu, Fizdu! Olisivatpahan ainakin muurahaiset olleet tyytyväisiä peittoineen. :'DD Mutta tuo ideanne kuulostaa kyllä todella ihanalta, kunpa täällä meilläkin päin olisi jotain tuollaista. Tekisi monet äidit, sekä niiden vauvat, tyytyväisiksi. Mä en tiedä miksi, mutta mulla on viime aikoina ollut ihan hirveä väsymys. Lieneekö se tämä yhtäkkinen helle, mikä lopulta Suomeenkin saapui, vai jokin vitamiininpuutos. Raivostuttavaa. Noh, eiköhän se taas ohi mene ajallaan. Arkirutiinit ja yöunet ovat kuitenkin pysyneet koko ajan samoina.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Aug 21, 2015 13:48:24 GMT
Tunnen tuskasi, ärsyttäviä nuo väsyneet ajanjaksot :/ Sentään ne ei usein jää kovin pitkiksi ajoiksi. Hyvin paljon nä lämpöasteet kyllä vaikuttaa asiaan, huomaa ihan elukoistakin kun ei ne mihkään tahdo jaksaa liikkua. Ja Beroccaa voi olla hyvä kokeilla jos tuntuu et vitamiinit jää vähäselle, meiän perheessä ainakin ajoittain auttaa väsymykseen En kyllä muuten ikinä suostuis enää vaihtaa takasin epäsäännölliseen unirytmiin. Rupesin kesän aikana pitämään säännöllistä unirytmiä ihan viikonloppusinkin ja on paljon helpompaa. Huomattavasti energisempi olo ja päivätkin saa käytettyä paremmin hyödyksi kuin silloin jos antaa itsensä nukkua pari tuntia pidempään. Katon melkeen kauhulla näitä opiskelijoita jotka juttelee nukkuneensa viimeyönä 2-5 tuntia ja sit viikonloppusin tai lomilla yrittää korjata sitä univajetta.. D: Tapansa elää tietty kullakin eikä siinä mitään, mut en enää ite halua elää sellasta puolizombimaista elämää.
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Aug 21, 2015 14:29:56 GMT
No entäs jos joidenkin opiskelijoiden on pakko nukkua vain viisi-kuusi tuntia, jos tulee läksyjä, on harrastuksia, koulu loppuu myöhään yms? Mulla oli viimevuonna tuo tilanne, ja todellakin tiedän että se on mahdollista. Tosin sitten nukutaankin lähes koko viikonloppu.
/taas kommentoin tänne jotain randomii, hehehe... xD
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Aug 22, 2015 12:06:29 GMT
Mä en kyllä ikinä pystyisi kuvitellakaan nukkuvani muutaman tunnin yöunia. Tarvitsen vähintään sen 8-9 tuntia, jotta aamulla pystyisi heräämään reippaana. Mulla tosin on ollut aikaisemmin hieman yökukkujan ongelmaa, sillä varsinkin viime keväänä oli kausi, jolloinka jostain kumman syystä virkistyin aina öisin. Kovan kantapään kautta aikaiset nukkumaan menot on pitänyt vain opetella väkisin, enkä kadu. Olo on huomattavasti energisempi nykyisin. Mutta täytyy nyt vain toivoa, että tämä viime aikaisin väsymys saataisiin kuriin. Beroccaa yhdessä vaiheessa käytinkin, pitäisi varmaan ottaa se jälleen joka päiväiseen käyttöön. Ja muuten, olettekos jo kuulleet, että Worldcon olisi tulossa Suomeen vuonna 2017? Se jos mikä on ehkä parhain mahdollisuus koskaan saada Tohtorikin Suomeen!! Sinne on pakko päästä.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Aug 23, 2015 16:30:29 GMT
Joo ymmärrän hyvin että joillakin koulu + harrastukset + arki vaan pakottaa ihmisen paahtamaan läpi päivän ja jättämään ne unet vähäselle. Onhan se ihan oikeutettua siellä yön tunteina repiä ne pienet rentoutumise hetket jos ei päiväl pysty yhtään aikaa itellee omistaa Oli mullakin yhessä vaiheessa että koulu vei käytännössä kaiken ajan klo 6.00. - 20.00. Ja nimen omaan pelkkä koulu ilman muuta ku satunnaisia taukoja siellä täällä. Mut sen jälkeen olinki sit niin väsyny etten ees jaksanu harkita kukkuvani yöllä vaan menin suosiolla aikasin nukkuun :'D Valitettavan usein tä nykymaailma laittaa ihmisen tekeen sen valinnan et annanko itselleni vapaa-aikaa vai nukunko jotta pystyn oleen huomenna tehokas. Ja kumpikin sentään on tärkee onnellisuutta tukeva asia niin päätös ei oo aina helppo... Varsinkaan jos se on ollu vielä tolleen et yömyöhään ois joutunu tekeen niitä läksyjä, kun ei päivällä harrastuksien takia kerkee. Hyi, mä kualen jo henkiseen stressiin ajatellessaniki tollasta Ehottomasti aion suunnata Worldconiin! Ei oo ihan jokapäivästä herkkua täällä Suomessa. Ihmettelen oikeestaan ettei televisiouutisten puolella tiedotettu asiasta, kun on kuitenkin sen verran iso juttu :'D
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Aug 24, 2015 9:21:12 GMT
Mä itse ihmettelen sitä, kuinka vähän Worldconia on ylipäätään mainostettu. Muutama lehtijuttuhan siitä oli ja se siitä. Tosin, onhan tuohon tietenkin vielä aikaa ja ehkäpä myös mainostaminen vilkastuu vasta sitten, kun coni oikeasti tulee ajankohtaiseksi. Mainostettiinhan viime vuoden Maailman Voittaja-koiranäyttelyitäkin vasta muutamaa kuukautta ennen H-hetkeä paremmin, vaikka tieto olikin ollut harrastajien piireissä jo pitkään. Huomasin tosin, että Worldconiin on jo jäsenyyksiä/lippuja myynnissä. Huiii kuinka sormia jo syyhyäisi ostaa sellainen jo nyt varmuudenvuoksi! Hinnat ovat tosin melko suolaisia mutta silti...!
|
|