Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jul 29, 2015 13:12:21 GMT
Mua huvittais kauheesti mennä Muumimaahan Sinne Naantaliin. Joskus ihan pienenä siellä ollut ja nyt tekisi mieli mennä uudelleen, kun en enää mitään muuta sieltä muista kun sen, että taisin eksyä labyrinttiin enkä sitten päässytkään omin avuin ulos xD Se on muutenkin hyvin piilotettu koko Muumimaa pieneen saareen, ei sitä edes arvaisi että sellainen siellä on, jollei ennalta tiedä. Mä oon joskus nähny noita alkuperäsiä kirjoja, ovat tosiaan erilaisia, mut ihan yhtä sympaattisia mun mielestä Mä oon oppinu dokumenteista viime aikoina niin paljon uutta et nyt mulla on sellanen olo et oon eläny elämäni tynnyrissä. Ensinnäkin mulla ei ollut aavistustakaan, että maukuminen ei kuulu aikuisen kissan luontaseen käyttäytymiseen. Ehkä se on vaan tää et vauvasta asti ollaan opetettu et kissa sanoo miau, mut toi tieto järkytti. Mut kissat onki niin viisaita, et ne on oppinu, et jos ne käyttäytyy aikusen samal taval ku pentuja ja maukuu, niin ihmiset antaa huomiota ja kuuntelee :'D Viisasta. Todistaa vahvemmin sen teorian et kissat todellisuudes vaa pitää meit tyhminä ja käyttää meit hyväksee xD Toisilleen tai muille eläimille ne ei mau'u ollenkaan. Ja toinen äärimmäsen mielenkiintonen, ihmisen aivot ei ookkaan ainoo käyttäytymistä säätelevä keskus meiän ruumiissa. Suolisto on toinen aivojen kaltanen paikka, mikä sisältää hermosoluja ja antaa toimintakäskyjä elimistölle. Sen dokumentin mukaan ihmisen suolisto sisältää yhtä paljon hermosoluja kuin kissan tai koiran aivot, eli meiän suolisto on yhtä älykäs kuin kissa tai koira. Ja aina on tiedetty et tunteet, eli aivoissa tapahtuvat jutut, vaikuttaa vatsaan, jännittäessä vatsa menee kuralle jne... mut vatsan toiminta vaikuttaa myös tunnetiloihin. Suolisto lähettää aivoille ylimääräsiä viestejä, jotka sekottaa aivoja ja juurikin näitä tunteita, ja juurikin tästä syystä suolisto voi olla ratkasu siihen, miks ihmisten on vaikee toipua masennuksesta tai muusta vaikeasta mielentilasta. Koska suolisto lähettää niitä tukevia viestejä. Eikä aivot ja suolistokaan jää ainoiksi käytöksen säätelijöiksi, vaan kolmas on mikrobit. Kokeita oli tehty hiirillä, joita pidettiin täysin steriilissä ympäristössä. Hiiret saatto olla siellä täysin uhkarohkeita ja ottaa turhia riskejä... ja kun niille annettiin mikrobeja, niin niille tulikin vahvempi selviytymisvietti ja ne osas välttää liian uhkarohkeeta toimintaa. Ja sama toimi niin, et jos aroille hiirille anto aggressiivisten hiirten mikrobeja, aroista tuli aggressiivisia. Ja toisinpäin. Mikrobit pysty sen dokumentin mukaan muuttamaan yksilön käyttäytymistä hyvinkin tarkkaan sen mukaan, mikä sitä mikrobia hyödytti eniten. Hiiri oli sille hyvä isäntäeläin, mut koska kissa ois ollu vielä parempi, ne pystys hävittää hiiren pelon kissaa kohtaan. Ja joillain yksilöillä jopa herättämään seksuaalisen vietin kissaa kohtaan.Mun pää ainakin räjähtää Eihän meillä oo enää mitään minuutta jäljellä. Tai ainakin sen minuuden voi hyvin vahvasti kyseenalaistaa. Edit//: Muistin nyt pyytää sua Heta tualla facessa kaveriks. Ei siihen näköjään enää saanutkaan laitettua viestiä mukaan, niin ihan vaan että tiedät :'D
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Jul 30, 2015 12:08:58 GMT
Mun on pakko tunnustaa, että itse en ole koskaan käynyt Muumimaailmassa. Lapsena tuli käytyä enemmän Puuhamaassa, johtuen tosin siitä, että se on lähempänä. Sekin on aika hauska paikka. Linnanmäelle olisi hirveä hinku, mutta en voi olla kauhistelematta niitä rannekkeiden hintoja! Tuntuu, että ne nousevat joka vuosi. Räyh. Hei mitä, tuo kissajuttu on ihan täysin uutta tietoa! Käsitykseni kissoista on nyt täysin pilalla. Mutta oikeastaan, nyt kun tässä mietin, niin tuo dokumentti saattaa osua varsin oikeaan. Meilläkään kissat eivät nau'u keskenään, mutta ihmisille kyllä senkin edestä. Varsinkin silloin, kun arvon kuninkaalliset silkkitassut ovat jotain vailla. Esimerkiksi ruoka-aikaan sitä säksätyksen määrää ei kestä kukaan. Haha, elämä on ihanaa kissojen palvelijoina! x) Mikboriasiasta tulikin mieleeni, että on oikeastaan jopa hieman pelottavaa ajatella, kuinka paljon ihmiset ihan oikeasti ovat oppineet säätelemään luontoa. Katselin itsekin tässä jokin aika sitten dokkaria, jossa ennustettiin, mitä tiede tulee tulevaisuudessa saavuttamaan, ja siinähän olikin juttua siitä, että mitä todennäköisemmin ihmiskunta tulee siihen pisteeseen, että nämä oppivat teettämään ns. "mittatilausjälkeläisiä" vanhemmille. Siis juuri sellaisia lapsia, joita vanhemmat haluavat - aina hiuksien väristä, luonteeseen ja kykyihin saakka. Vaikka se toki mielenkiintoista olikin, niin jostain syystä mä hieman kammoksun ajatusta putkiloissa kasvavista sikiöistä, jotka ovat tarkkaan suunniteltuja. Luonto ei vain toimi niin. Minun mielestäni elämään ja sen syntyyn vain kuuluu tietynlainen arvaamattomuus. Yay, huomasinkin kaveripyyntösi Fizdu ja hyväksyinkin sen. ^^ Itse asiassa jostain syystä jo arvasin, kuka siellä pyyntöä laittelee. x) Hmm, nyt jos jatkaisi vaikka tuota uutta, tulevaa hahmoa. Se alkaakin olemaan jo varsin hyvällä mallilla ja pyrinkin saamaan sen viimeistään ensiviikon alkuun mennessä valmiiksi. Se saakin jäädä allekirjoittaneen viimeiseksi hahmoksi. Uskon, että tässä komppaniassa riittää tarpeeksi pelailtavaa! (Miten mulla on sellainen tunne, että olen sanonut noin jo kerran aikaisemminkin?! )
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jul 30, 2015 13:45:34 GMT
Hrrh, mä oon outo lapsi ketä ei oo koskaan pitänyt huvipuistoista Kerran painostuksesta suostuin menee Tornadoon ja jäi ensmäseks ja viimiseks kerraks. Eikä ees puhettakaan mistään vinhasti pyörivistä laitteista. Maailmanpyörät on ainoita tarpeeksi lässyjä juttuja joista tykkään xD Huh huh D: Hyi kuinka kamalaa ois kasvaa tollasena mittatilauslapsena. Koittaa siinä olla tyytyväinen itseensä kun tietää, ettei ois kelvannut vanhemmilleen, jos ois syntynyt vähääkään toisenlaisena. Aika inhaa :/ Ehkä sitten jos tota kautta saatais maailmanrauha niin vois harkita, mut kyl muuten niitä lapsia pitää tehdä enemmän sen takia, että niitä arvostetaan sellasina millasia ne on. Jos haluu tarkkaan määritellä jälkelästensä ulkonäön ja kyvyt niin tehkööt ropehahmoja :'D Haha, oota vaan muutama viikko taas niin eiköhän sieltä uus hahmoinspis taas iske! ;D Oli niin epäilyttävän tutun kuuloinen lause. Mä meinasin saada jo oman hahmoideani valmiiksi, mut huomasinkin et se tarvitsee hieman fiksausta tai sitten ihan uusille urille lähtemistä. Katotaan mitä siitä sitten tulee
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Jul 31, 2015 15:33:54 GMT
Sitäpä nimenomaa, Fizdu. Luonnossa esiintyy muutenkin esimerkiksi erilaisia mutaatioita sen verran paljon, että minä jopa luulen, että luonto keksisi keinon toimia omien sääntöjensä mukaan myös tuossakin tapauksessa. Sehän olisi pahimmillaan jopa todella riskialtista, mikäli halutut ominaisuudet kääntyisivätkin vaikka omistajaansa vastaan. Hyrr. Pakko sanoa, että tuo sun uutukaisesi on todella söpö! Ihastuttava nuorukainen, jonka kanssa tulen vaatimaan peliä heti kun saan siihen sopivan tilaisuuden!
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Jul 31, 2015 17:16:49 GMT
Fizdu... Oliskohan meidän aika lopettaa salailu ja kertoa Hetalle kaikki se, mistä me ollaan juonittu? - Meinaa sen pään menoks ;(((
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Turinat
Aug 1, 2015 11:48:53 GMT
via mobile
Post by Fizdu on Aug 1, 2015 11:48:53 GMT
Me? Musta tuntuu et se on ihan sun ilkee pääkoppas Javert mikä näitä juonittelee :'DD mut meinaakko sitä Chumar/Safa/Tohtori -juttua? Sittenhä saadaan kaikkien mielihalut Chumaria kohtaan täytettyä heti kerralla mä jään innolla ootteleen teiän uusia hahmoja. Uskaltasin aika takuuvarmasti sanoo et niistäkin tulee jotain niin upeaa ettei malta pitää näppejään erossa >:3 Hmh, tä on mulle joku epäonnen vuas. Sairastan yleensä tosi harvon mut nyt on jo toinen kerta tänä vuanna ku oon kipeenä. Ja sit oon vielä näitä ihmisiä miltä tällanen normaali flunssakin vie voimat nopeesti pois. Koitan ny silti saada rottahäkin pestyä vielä tänään. Rotat auttaa mua siivoomaan kun varastelee, tuhoo ja piilottaa mun nenäliinoja :'D
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Aug 2, 2015 12:27:26 GMT
Chumar/Safa/Tohtori-peli kuulostaisi varsin upealta. Tulenkin varmasti repimään teitä hihasta asian tiimoilta heti kun sopiva rako pelien osalta siihen siunaantuu. Haluan nuo entiset pois alta. Voi ei, Fizdu! Tuo kuulostaa kyllä inhottavalta. Paranemisia sinne! Mulla itselläni oli viime vuoden keväällä samanlaista. Meillä päin oli oikea loppumaton flunssakierre silloin, mutta onneksi tämä vuosi on ollut vähän maltillisempi sen suhteen. Itsekään en yleensä paljoa sairastele. En ole tänä vuonna ollut kuin kerran kipeänä, ja sekin pöpö kesti vain muutaman päivän. En tosin tiiä uskaltaako tässä hirveästi puuta koputtaa.... Heh, nenäliinoja varastelevat rotat kuulostaa aika suloisilta! Meillä tuo äitini uutukainen pupu on kans aikamoinen terminaattori. Se on kovasti mieltynyt muiden sukkien varasteluun ja löytää kyllä jokaisen pienenkin langanpätkän, paperinpalan tmv. jota myös nakerretaan oikein antaumuksella. Laukut sitä varsinkin kiehtoo, koska niitä ei saa mennä tutkimaan, mutta kaikki kivahan onkin aina kiellettyä.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Aug 2, 2015 14:21:40 GMT
Joo miten se onkin aina noin et kaikki kielletty kiehtoo eniten Eikä auta vaikka miten ois luvallisia kohteita kiellettyjen tilalle, kielletyt vetää aina, vaikka sallitut ois ihmisten silmään vähintäänkin yhtä hauskoja. Mut mielenkiintosta kans tuo sukkien varastelu Siinä on vaikeaa päättää syyttääkö pupua vai pesukonetta kun sukat häviää xD Tuli mielihalu photoshopata kirjaimellisesti terminaattoripupu. Se vois olla jo jotain :'D Koska sulla Heta tulee tiedot siitä koulusta? Useet koulut ainakin pikkuhiljaa alkaa alottamaan uusia lukukausia. Oon salaa kateellinen ku veljellä alkaa koulu melkeen kuukautta myöhemmin kun mulla Mulla alkaa huomenna jo viiminen lomaviikko. Hui. Ja on muuten jo paljon energisempi olo tänään Strepsilsit ja ajoittain burana auttaa paljon. En tosin ota buranaa koskaan muuta kun ihan pakon edestä, ne on jotenkin niin ylivaikeesti nieltäviä pillereitä ja ällön makusia sitku niitä vetää väärään kurkkuun et vältän henkeni edestä xD Enkä muutenkaan tykkää turhasta lääkitsemisestä.
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Aug 3, 2015 13:16:24 GMT
Hahah, terminaattoripupu kuulostaa aika siistiltä! Yleisö vaatii tämänlaista kuvanmuokkausta! Voisin sitten tulostaa sen ja asettaa sen äitini kanin häkin seinään... x) Sain ilmoituksen tässä jokin aika sitten, enkä päässyt, mutta hakijoita otettiinkin sinne muutenkin todella vähän. Vähän kieltämättä harmittaa, mutta toisaalta eipä mahda mitään. Syksyn yhteishakuja vaan odotellessa. Silloin uusi yritys, siihen asti pitää vain jatkaa sorvin ääressä työtä paiskien. Meillä on täällä huoltomiehet viimein aloittaneet talon maalauksen. Meillä vaihtui isännöitsijä, joka innostui kunnostamaan näitä vanhoja murjuja, mutta pakko sanoa, että nyt kun ne tuolla häärää, niin se on perin häiritsevää. Ei pysty olemaan kotona normaalisti, kun aina jostain ikkunasta kurkistaa joku miehen pää. Olo on kuin BB-talossa. x) Tulinkin siksi naapuriin piiloon. Toivottavasti ne sais tuon homman tämän päivän aikana päätökseen. Lupasivat tosin myös aidata meidän pihan, jee!!
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Aug 3, 2015 14:07:55 GMT
No voi kurjuus :< Ei ole kieltämättä nykyään helppo hakea melkeen minnekään kun niin monille aloille on hakijoita ihan liikaa (puhumattakaan siitä, että opiskelupaikkojakin vähennetään sen lisäksi varsinkin näissä kulttuuriammateissa). Niin moni joutuu pitämään välivuosia. Mut pysytään sinnikkäinä, tä on vaan pieni hidastus ja seuraavassa haussa voi jo tärpätä Voi ei, tiiän liian hyvin ton tunteen kun vieraat miehet kurkkii ikkunan takaa :'D Meilläkin oli vanhempien luona joskus monta vuotta sitten oliko se nyt elementtiremontti ja siinä ne joutu telineillä liikkumaan kerroksesta toiseen ikkunoiden ulkopuolella. En ollut yhtään tottunu siihen ideaan et joku tuntematon kurkkii ikkunan takaa kolmannessa kerroksessa Oli hyvin häiritsevää. Eikä siihen sitten millään totu. Vaikka laittaakin verhot siihen eteen ni ne siluetitkin siellä takana häiritsee silti. Oispa itekki vaan sillon voinut paeta naapuriin xD Mutta hyviä muutoksia sinne tulee! Kyllä ne loppujen lopuksi piristää päivää kun saadaan ne remontit loppuun. Satuin näkemään tänään bussipysäkillä mainoksen Angus-hampurilaisesta. Järkytyin jo et luoja, joko sen on tääl repiny joku salaa kappaleiks, vai oliko tän mysteerirodun alkuperänen tarkotus muuttaa ihmisiä kyborgeiksi se, et sillä ylijäämälihalla, mikä jää siitä, kun sen lihan tilalle tungetaan metallia, voitas käyttää hampurilaisiin (ja myydä mäkkärissä)... ja nyt kun menin googlettaa koko hampurilaista niin nauran liikaa xD Koko hampurilaisella on Anguksen luonne. Oonko mä nyt luonut hahmon jolla on salaa hampurilaisen identiteetti? :'D
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Aug 4, 2015 7:54:02 GMT
Haha, meinasin tukehtua kahviini... Angus-hampurilainen! Melkoista sattuman omaa pilaa - tai kenties Laji X:n katala suunnitelma?! Ties vaikka seuraavaksi slitheenit ja dalekit alkaisivat hyppimään kaduilla maailman valloitus aikeissa. Taidankin tästä lähteä ostamaan foliohattua päähän! Meillä noiden ikkunoiden suhteen on se ongelma ettei verhoilla saa peitettyä näkymiä kunnolla, kun ovat niin pitkät. Argh. Kovaa vauhtia ne tosin tätä taloa maalaa. Tänäänkin herrat aloittivat 6.30 hommat ja jo nyt talo on lähes maalattu! Säälittää tosin niiden puolesta, sillä tälle viikollehan oltiin luvattu helteitä ja niillä olisi vielä muutama kadun talo maalaamatta. Mahtaa olla "mukavaa".
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Aug 4, 2015 9:33:28 GMT
Joo, foliohattu kelpais mullekin :'D Voi ei, raukkoja. Mäkin jo kauhistelen noita tulevia helteitä vaikkei mitään fyysisesti rankkaa tarvikaan tehdä. Sellanen olo vaan et ei enää yhtäkään ylikuumaa päivää, kiitos Palelen mielummin kylmästä kun läkähdyn liialliseen kuumuuteen, kuumuus lamaannuttaa liiaksi. Kuulun ehkä niihin harvinaisiin ihmisiin joita ei haittaa tä vähän viileempi kesä Tosin ei kai yhet uimarantasäät vielä haittais... Minkäs väriseks teiän talot tulee? Mä en vieläkään tajua kun tänne vanhempien taloyhtiöön laitettiin jokasen talon alaosaan mustaa kiveä/sementtiä/jotain, joka kimaltelee auringossa. Ihan ku siinä ois glitteriä. Sen mukaan mietinkin et mahtaakohan isännöitsijä fanittaa Twilightia :'D Vampyyritaloja. On ne omalla tavallaan kai ihan muodikkaat, mut mua vaan enemmän huvittaa. Ei sovi mun tyyliin xD
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Aug 5, 2015 18:47:33 GMT
Jestas, kimalteleva vampyyritalo! Tuosta kombinaatiostahan enää puuttuu tikkareita syövät, saparopäiset huoltomiehet niin Suomen Spice girlsit ovat täällä! :DD Mä varmaan menettäisin elämänhaluni jos joutuisin asumaan sellaisessa. x) Mutta meidän talosta tulee vähän sellainen oranssiin taittuva keltainen eli ei tosiaan mikään ihmeellinen. Entinen väri tosin oli likainen kerma, joten pakko todeta että tämä uusi väri on ainoastaan vain piristävää. :'D Enää pieni pätkä, niin koko homma on valmis. Niin, ja tässä olisi kaikille jotain todella suloista, jonka linkittämistä en vain voinut vastustaa, koska noh.... Tennant ja kissat nyt vaan ovat. <3
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Aug 6, 2015 14:31:22 GMT
Onneks ei oo ihan Spice girlsien tasolla sentään :'D Mut oranssiin taittuva keltanen kuulostaa hyvältä. Mulla on joku oranssivillitys päällä nykyään. Mahtaakohan olla lähestyvä syksy tai mikä mutta kauhea veto oranssia kohtaan. Tennant ja kissat piristää aina! <3 Tarttis tehä niistä kuvakollaasi ja jalostaa vaikka tapetiksi asti, niin ei vois koskaan olla kovin huono päivä :'D Tääl on varmaan koko loppuviikko sähläämistä. Eilen oltiin koko päivä sukuloimassa ja nyt pakataan ja vietetään rottapoikien synttäreitä. Pojat kasvaa ihan liian nopeaan, en ees tajua miten niistä yhtäkkiä tuli yksvuotiaita ;__; Tuntuu et ne ois vast pari päivää sit tullu. Saavat sit herkutella tänään (sallittakoon tällanen ihmimillistäminen kerran vuodessa..) maksamakkara/maissi/nutriplus-kakulla. Ovat ihan heikkona varsinkin viimeisimpiin Huomenna siis siirto täältä vanhempien luota takas omaan asuntoon, täytyy siellä siivota ja sisustaa paikat. Tuli vaan yllättävä ongelma yhtäkkiä eteen, luulin et mun vanha nettisopimus jatkuisi edelleen mut eipä jatkukaan. Oon siis toistaiseksi ilman nettiä... Pakko jättää ropetkin siksi aikaa että saa kunnon yhteyden hankittua. Kännykällä sentään pääsee vähän kuikuilemaan miten täällä menee Ja eiköhän tästä muutenkin selvitä. Ongelmat on aina tehty ratkaistaviksi
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Aug 7, 2015 13:35:26 GMT
Onnea pojille! Kyllähän synttärisankarit kakun ansaitsevatkin. Todella ikävän kuuloinen juttu tuo nettiyhteys, toivottavasti saat asian selvitettyä. Kännykät onneksi tosiaan mahdollistavat sen ettei somesta tarvitse täysin erakoitua. Meilläkin viime muuton yhteydessä netinsiirto kesti useamman viikon, mutta onneksi kännykän kautta pääsi sinä aikana hoitamaan ainakin ne "tärkeimmät". Mekin juuri kotiuduttiin takaisin pirttiin. Oltiin aamusta asti myös sukuloimassa naapuri kaupungissa ja tällä kertaa oli koiratkin mukana. Karvakuonot pääsivät kahlailemaan lammella. Tai ainakin tuo meidän nuorempi pikku poika. Narttu taasen pysyi vähintään 2 metrin päässä vedenrajasta ja tyytyi rannalla tiirailuun. Ei tohtinut sotkea kuninkaallisia silkkitassujaan....
|
|