Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jul 20, 2015 13:09:54 GMT
En oo viel ehtiny tutustumaan rikossarjoihin kirjoina. Ellei lasketa jotain muutamaa Leena Lehtolaisen dekkaria Niitä lukee meillä tyyliin koko suku. Ah, me muuteen katottiin äidin kanssa toi Paddington. En muista oliko siitä jo aiemmin täällä juttua, mutta mua huvitti että Capaldi on jopa Tohtorinakin äreämpi kuin tossa äreää, joskin symppistä naapurinmiestä esittäessä :'D Ja se animointi <3 Ihailen miten animoijat ja animointi tuntuu kehittyvän koko ajan. Se taito millä ne pystyy taltioimaan eläimen eleet niin aidosti ja vakuuttavasti! Joskus vielä katon vaan ainoastaan lastenleffoja sillä perusteella että ne on vaan niin ylimaallisen kauniita Että kun rakastan tätä vuodenaikaa kun sienet alkaa kasvaa. Metsässä liikkuminen ja sienestäminen on niin rentouttavaa <3 Kahteen kertaan tässä viikon sisällä jo oltu. Hieman sienimaastoja oli hävinnyt metsän kaatamisen myötä, mut tänään saatiin tarpeeks kanttarelleja kastikkeeseen
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Jul 21, 2015 19:05:39 GMT
Eikä, Paddington ja Capaldi! <3 Voin vaan kuvitella kuinka suloista nähtävää se on ollut. Itsekin haluaisin nähdä sen ja se onkin ollut "listalla" jo jonkin aikaa. Ketä se muuten esitti siinä? Sitä yrmeää naapuria? Mulla itselläni oli joskus aika, kun en voinut sietää animoituja lastenelokuvia. Olen pesunkestävä vanhojen lastenpiirretyjen uskollinen fani ja siksi esimerkiksi se, kun Disney päätti lopettaa piirtämisen tuotannossaan, oli varsinainen shokki. Nykyisin animoidullekin tyylille on alkanut pikku hiljaa lämmetä, vaikkakin se varmastikin johtuu juurikin siitä, että tekniikka ja jälki on kehittynyt niin paljon viime vuosien aikana. Varsinkin erinäisissä peleissä ja joissakin elokuvissa se animointi on jotain ihan uskomattoman realistisen tuntuista. Se mahdollistaa niin mielikuvitusrikkaisiin ja visuaalisesti kauniisiin kohtauksiin että pakostihan siinä silmä lepää. Odotan vain mielenkiinnolla, mitä tulevaisuus tuo tullessaan elokuvienkin saralla. Mä itsekin haluaisin niin kovasti päästä sienestämään tai vaikkapa marjastamaan. Täällä meillä päin sellaiseen ei ole kuitenkaan järin hyviä mahdollisuuksia ilman autoa. Tätini tosin marjastaa jonkun verran ja haaveissa olisikin joskus päästä mukaan. Viime vuonna saatiin jopa mekin häneltä pakkaseen marjoja. Niistä riitti pitkäksi aikaa naposteltavaa. Aah, huomenna pitäisi päästä leipomaan pitkästä aikaa! Hirveä hinku mokkapaloihin ollut jo jonkin aikaa.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jul 23, 2015 13:51:21 GMT
Joo, sitä yrmeää naapuria juurikin Ja mulla oli itseasiassa aika samanlainen kausi joskus, en millään meinannut jaksaa katsoa mitään animoitua, varsinkaan mitään sellaista missä animointibudjetti on ollut pieni. Mut kehitys on niin nopeaa silläkin alalla! Ja vanhat, huonot animaatiot on vähän samanlaisia kuin classic Who, välillä on hauska katsoa ihan senkin takia koska jälki on mitä on Ja classicia täytyy kunnioittaa ihan senkin takia et nekin alienit ja efektit on saatu toteutettua alhaisesta budjetista huolimatta. Oih, mokkapaloja! Mulla oli kauhea järkytys sillon kun satakuntaan päin muutin ja kaikki kutsu niitä masaliisoiksi. Masaliisoiksi! En suostu vieläkään hyväksymään sitä Kuulostaa mun korviin niin väärältä. Mutta toisaalta mä oon kiistellyt myös monesta muusta murresanasta. Joskus ei tiedä onko nää murteet rikkaus vai kirous Mut oli ne kummin vain, nekin on äärettömän mielenkiintosia! Onko teillä jotain murresanakiistoja mitkä ois erityisesti jääny päähän? Kävin eilen veljen kanssa Tampereenreissun ohella kuolaamassa Puolenkuun peleissä ja taas iski kaamee hinku päästä kokeilemaan pöytäroolipelejä enemmän. Siitä puolestaan tuli idea, estääköhän mikään toteuttamasta sellaista halppisversiota itse? Oon ennenkin tehnyt alkeellisia lautapelejä ajankuluksi, niin täkään ei vaikuta mun mielestä mahdottomuudelta, jos vaikka piirtää kartan ja kirjottaa kaiken tarvittavan matskun, noppia vaan tarttis ostaa. Niin tästähän vois kehitellä jonkun mini Doctor Who- pöytäropen? Sellasen, jota voitas porukalla pelata joskus tulevaisuuden miitissä, vaikka ihan täältä tutuilla hahmoilla. Kuulostaako ihan mahottomalta? Mä en vielä mikään kovin asiantuntija näitten asioiden suhteen oo, mut kaamee visio ois päässä ainakin
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Jul 23, 2015 14:36:40 GMT
Oi, olis ihana! Voitas pelata just jollai omil säännöillä, tehtäis lauta ja pelattais niinku liveroolipeliä, olis joku meistä pelinjohtaja ja sitten hahmot tapaisivat toisiaan ja olis vaikka joku juoni mikä pitäis selvittää ja laudan eri osista saa eri määrän pisteitä/rahaa/vihjeitä ja sit hahmoil olis jokasel yks erikoiskyky, jota sais käyttää siinä apuna! Voi että! Ihana idea! Tosiaan jos kaikki pääsisi johonkin samaan coniin/ tai sit iha järjestetään oma miitti kesällä tyylii Suomenlinnassa tai vastaavassa ja pelataan siellä :3 Päästäis samal takas siihen miitti-kysymykseen jota oon esitelly teille... Miltäs kuulostaa hei?
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jul 23, 2015 15:48:11 GMT
Conit ja yleiset paikatkin menee ja kuulostaa hienolta, mut oon kans miettiny sitä, et ihan tyyliin vaikka munkin luona voidaan kokoontua Liian useesti kun näissä tulee ne rahakysymykset vastaan et ei oo rahaa pääsylippuihin yms, niin tolla ratkasulla ei tarvii varata rahaa kun matkustamiseen. Ruokaakin löytyy kotoota (ainakin toivottavasti!), niin ei tarvii pohtia sitäkään kuin paljon siihen tarvii varata aikaa ja rahaa. Ihan vaan näin vaihtoehtona Kauheesti kyllä tykkäisin nähä porukalla joskus ^^
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Jul 23, 2015 16:07:49 GMT
Oi, tuokin vaihtoehto kuulostaa ihanalta, mutta toisaalta en voi jättää mielestäni näitä kaikkia varoituksia nettituttavuuksista. Voidaan mun puolesta oikein hyvin tavata kenen tahansa kotona porukalla kunhan siellä ei ole muita häiritsemässä, mutta ei ainakaan ensimmäisellä miitingillä. Että kyllä jossain julkisella paikalla tulisi ainakin ensin tavata ja tutustua ja sitten vasta lähteä yksityiskoteihin mun mielestä Ei pahalla, mut varovainen ei voi koskaan olla kylliksi!
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jul 24, 2015 14:53:23 GMT
Älä huali, mä lupaan osottautuu rasvaseks, vanhaks ja himokkaaks mieheks, ni ei tarvii varoo turhaan :'DD Mut ihan oikeessa kyllä oot. Varovaisuus varsinkin näissä nettiasioissa on aina hyväksi! Mulla on onneksi kaikki nettituttavuudet sujunu hyvin eikä koskaan oo niiltä suunnilta tullut yllätyksiä, mutta muuten on kokemusta lyhytaikaisesta tuttavuudesta, joka siinä vaiheessa kun kutsu ensimmäisen kerran kylään, rupeskin näyttämään ihan uudenlaisia, negatiivisia puolia itsestään. Että siinä suhteessa ihmisiä ei voi koskaan tuntea täysin kokonaan, ja se täytyy vaan hyväksyä. Tostakin huonosta kokemuksesta oon sentään saanu jännitystä elämään ;D Mutta joo. On mullakin yleensä ollut sääntöjä nettituttujen kanssa edes se, et oon ennen minkäänlaista tapaamista jutellut joko puhelimessa tai sit webbikameran kautta. Auttaa helposti todentamaan sen, et toinen on edes sukupuoleltaan ja iältään se, mitä väittää, ja luonteenkin kuulee aika hyvin puheesta. Mut kunnioitukset sen suhteen, et uskallat pitää puoles ja nimenomaan olla varovainen! Vaikka hyvin mä teihin ilman mitään varotoimenpiteitäkin uskaltasin luottaa Rupesin nyt vasta miettimään etten oo eläissäni käynyt Suomenlinnassa. Sinänsä ois mulle ihan yleissivistävää!
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Jul 24, 2015 15:04:20 GMT
Haha, toivottavasti et nyt sentään Joo, onko teillä skype? Mietin että senkin kautta voisivat kaikki tässä pelissä olevat vaihtaa numeroitaan ja voitaisiin pitää vaikka ryhmäpalavereita kuin aidot työläiset Itelläni on kyllä onneks menny kaikki nettituttavuudet hyvin, silloinkin kun tapasin ensimmäisen kerran yhen tuttuni (nyt jo monta vuotta tunnettu) että hän tuli toiselta puolelta Suomea meille yökylään viikoksi Toki juteltiin just webkameran välityksellä mutta näin kun jälkikäteen miettii, on se aika riskialtista... Voi, kuule, Suomenlinna on aivan ihana paikka :3 Jos on hyvä keli niin voitaisiin ottaa sitten joskus tulevaisuudessa (kaukana, kaukana, minuutti ennen Maan tuhoutumista... ) photosoottikin, jos tyypeillä on vaikkapa DW-vaatteita tai muuta vastaavaa. Miltäs SE kuulostaisi? <3
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Jul 24, 2015 15:48:32 GMT
En tiedä onko tämä varsinaisesti murrekiista, mutta meillä on äidin kanssa ollut jo useamman viikon leikkimielistä kinaamista siitä, mitä tarkoittaa rohmuta. Kun minun (ja monen muun) mielestä se tarkoittaa ahnehtimista, mutta äitini mielestä se on kompuroimista. Omat juureni ovat perujaan Tammelan nurkilta ja oikeastaan koko äitini suku on myöskin rouvan kanssa samaa mieltä. En ymmärrä. Mutta tosiaan, miitistä. Minulle käy periaatteessa miten vain. Voidaan toki tavata kaikki jossain julkisellakin paikalla mikäli se tuntuu turvalliselta. Suomenlinnassa en tosin ole itsekään koskaan käynyt ja se toki muakin kiehtoisi ihan jo nähtävyyksiensä puolesta. Skypeä en tosin käytä, mutta facebookissahan voi pyydellä aina kaveriksi. Sielläkin voi pitää ryhmäkeskusteluja. Nyt joka tapauksessa, vetäydyn tästä syömään ja sen jälkeen suuntaan nokkani siskoni luokse iltaa viettämään. Tulen tosin kännykällä varmasti tänne foorumille vielä kurkkimaan.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jul 24, 2015 16:18:51 GMT
Oho, rohmuuminen on mustakin kyllä ihan selkeesti ahnehtimista Jännää. Jossain murteessa taisi olla myös niin, et kännääminen ei tarkottanut pelkästään alkoholin kulutusta, vaan mitä tahansa juomista yleisesti. Kuvittelee sitäkin hämmennyksen määrää! Skypetili kyllä löytyy, mut mäkään en sitä enää käytä kun en omaa siellä enää mitään sellasia yhteystietoja, kenen takia sitä käyttäsin. Facebookin messenger sen sijaan on aika ahkerassa käytössä Tehään sinne vaikka ryhmäkeskustelu? Hetan kyllä osaan facesta metsästää mut Javertista ei oo hajuakaan :'D Voi, photoshoottihan kuulostaa ihan mahtavalta! :DD Vielä kun siihen saiskin jonkun kunnon cossin. Oon aina halunnu cossata Riveriä, mut se on tosi hankala toteuttaa, ellei sit koita aiempaa regeneraatiota...Tosin ei, siinäki tulis ihonväri vastaan. Hmmh. Hei joo, Missyähän mä siinä tilanteessa lähtisin yrittämään! Siihen vois ehkä olla mahiksia Samanlainen badass mut samaan aikaan huvittavan hullu ja ehkä hieman läheisriippuvainenkin. Vietä hauska ilta, Heta! ^^
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Post by Javert on Jul 24, 2015 16:33:46 GMT
Joo, kyl rohmuuminen on ahnehtemista, mut ymmärrän kyl ton kompuroimisen, kun oon senkin joskus kuullut ^^Ite käytän kuulemma "Oulun murretta" vaikka ei ole ketään sieltä päinkään meidän suvus kotosin :DDD Noo, se oli vain sellainen ajatus, katsos kun skypellä voisi jutella videojutteluita. Kun messengerissä on se ongelma, että kuka tahansa voi luoda feikin face-tilin, ottaa netistä kuvii ja kirjotella sinne kaikkee Hmm, tai joku sun oma hahmo täältä? Mä ainakin cossaan neljättä tohtoria, mut oon ajatellu sen lisäks et tekisin Virgilin cossin tän ropen mausteil, ni tulis ihanan uniikki, ja Heta käsittääkseni tilannut Tardis-asun yhdeltä i h a n a l t a myyjältä, jolta haluaisin ostaa Arunille sen ajanherrojen capeletin... <3 Ja jos mennää miitinkii pitää coneihin ni siellä on ihan ammatti-photosoottaajat joilta voi varata ajan, ja sit mennä ryhmänä ottaa kuvia, uskon et niistä tulis upeita. Ja hei muutkin, jos on kiinnostusta ni mukaan vaan! Joo, vietä hauska ilta ja syökää paljon jäätelöä! Miten sen koiranäyttelyn kanssa muuten meni? Saiko Katsu palkintoja?
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jul 25, 2015 13:42:29 GMT
Ohoh :DD Ei sulla oo Oululaisii kavereitakaan? Murteet tarttuu niin helposti kavereittenkin kesken! Mulla ei oo ees webbikameraakaan enää nykyään :/ Et sinänsä ne videopuhelut ois kaatunu siihenkin. Ja kyllä siellä skypessäkin pystyy feikkihenkilöllisyyksillä esiintymään. Mut mut... Hmm. Onhan sit viel ainakin se whatsap ja hangouts, mut ei ne kumpikaan taida sen suhteen olla yhtään parempia Joo joku omakin hahmo menis kyllä! Vaikka omia oc:eitä on mun mielestä aavistuksen tylsää cossata missään suuremmassa tapahtumassa, ellei niistä voi tunnistaa et ne liittyy johonkin tiettyyn sarjaan tai aiheeseen. Et sen puoleen Sheila ja Angus ehkä poissa laskuista Huh, tulipa koeteltua omia pelkoja tänään. En tiedä miten mulle on iän myötä kehittyny korkeiden paikkojen pelko, mikä koskee vain näkötorneja tai mitä vaan sellasta korkeella olevaa paikkaa, missä näkee suoraan jalkojen alta alas, tai on muuten ahdasta ja huteran oloista. Muut korkeet paikat kaikilla kallioilla, parvekkeilla tai lentokoneissa siis menee, jotenkin noi näkötornit on vaan poikkeus :'D Mut tänään uskalsin kiivetä ylös asti vaikka hieman hutera olo olikin. Ja selvisin jopa hengissä. Jes.
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Jul 25, 2015 16:15:01 GMT
Pakko muuten sanoa, että ainakin muhun murteet tarttuvat ihan älyttömän helposti. Yleensä ihmiset tosin jostain syystä luulevat mua aina turkulaiseksi, vaikka omasta mielestäni en edes omista sellaista puhetyyliäkään. Tai sitten en vain sitä itse huomaa. Itse en juurikaan välitä videokeskusteluista, ne on ahdistavia. Joskus silloin, kun hommasin ensimmäisen läppärini 2005, käytin webcameraa jonkin verran, mutta nykyisin pidän enemmän ihan vain tavan kirjoittamisesta. Se on mukavempaa ja rennompaa. Whatsap on pitänyt hankkia jo pitkän aikaa, mutta jostain syystä en ole saanut sitä vain aikaiseksi. Syytän tässä kohtaa vain omaa saamattomuuttani ja rakkauttani facebookiin. :'D Koiranäyttelyt menivät penkin alle. Hävittiin niin, että nuppi tutisi ja EH:n kera takaisin kotiin. Mutta toisaalta, eipä se meitä haittaa. Ukko on jo kahden maan valio, niin ei ollut mitään haettavaa. Kunhan vain mentiin edustamaan. Hienoa Fizdu, että pääsit kohtamaan pelkosi. Se on aika kunnioitettava asia, ja sitä kautta pääsee myös huomaamaan, että eipähän se nyt niin kauheaa ollutkaan. ^^ Itse omistan melko vahvan pelon tulta ja lintuja kohtaan. En tiedä mikä niissä oikein saa niskakarvat nousemaan pystyyn, mutta varsinkin linnut on oikeasti ihan hirveän pelottavia ja vaikeasti tulkittavia. Lieneekö sitten Hitchcockilla osuutta asiaan.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jul 26, 2015 13:48:35 GMT
Mä yritän kohdata joitain noita pelkojani ja mennä mukavuusalueiden ulkopuolelle lähinnä sen takia että pystyis elämään vapaampaa elämää. Luinkin juuri oppaan minkä avulla voi opetella pääsemään peloistaan irti, ja siinäkin painotettiin juuri tuota, että se peloistaan irti kamppaileminen ei oo läheskään niin epämukavaa ja kamalaa kuin se, että joutuu aktiivisesti elämään pelkojensa kahlitsemana Ja tottahan se on. Oli tuo näkötornikin loppujen lopuksi aika vapauttava kokemus! Sääli vaan, ettei pelkojen poistamiseks oo sen parempaa keinoa kun niiden kohtaaminen. Ois niin kätevää vaan napsauttaa sormia ja uskaltaa kaikkea. Linnut on tosiaan vaikeasti tulkittavia Useimpiin muihin eläimiin verrattuna ne on aika pelottavan ilmeettömiä. Mutta pelko voi tosiaan tulla ihan mihin vaan, tunsin ihmisen joka pelkäs ikkunoita. Eikä se pelko siitä helpotu, vaikka tietäskin järkimielessään että pelko on täysin järjetön Ei tuollaisella menestyksellä varmaan yksi häviö haittaakaan! Kyllä on varmasti komea yksilö kaikesta huolimatta Ja sen puoleen mitä oon rottapuolella aiheeseen tutustunut niin tuomareiden mielipiteet voi vaihdella aika paljon. Ja standardejakin rotilla päivitetään suht tarkkaan, et kerran menestynyt yksilö ei välttämättä ole sitä aina. Mut ihanin homma se näyttelyissä on ihastella niitä kaikkia kauniita yksilöitä
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Jul 27, 2015 14:56:28 GMT
Tuollaisissa oppaissa on muuten ehdottomasti se hyvä puoli, että niitä lukiessaankin tulee jo pelkästään parempi olo. Tiedä sitten mikä psykologinen juttu niissä oikein piilee, mutta ainakin itse olen monesti tuntenut oloni huomattavasti positiivisemmaksi ihan jo pelkästään lukaisemalla niitä. Sekin puhdistaa ajatuksia. Tuo on kuitenkin varsin osuvasti sanottu, mitä pelkojen kanssa elämiseen ja niistä irti pääsemiseen tulee. Pelotkin ovat loppujenlopuksi vain omien mieliemme luomia vankiloita. Kuten Dalai-lamakin joskus totesi varsin osuvasti: "Ja pelot. Ne tulevat ja menevät, mutta niiden alla syvä meri pysyy tyynenä." Heh, tulipahan tänään katsottua pitkästä aikaa Muumeja. En tiedä mikä niissä vain viehättää, mutta on ne kyllä edelleen ehkä yksi maailman sympaattisimmista sarjoista. Olisi joskus todella mielenkiintoista päästä lukaisemaan niitä ihan alkuperäisiä kirjojakin. Ovat kuulemma hyvin paljon erilaisempia kuin lapsuudesta tuttu animaatiosarja.
|
|