Fizdu
(Senior Member)
|
Turinat
May 30, 2015 11:23:41 GMT
via mobile
Post by Fizdu on May 30, 2015 11:23:41 GMT
Vautsi, en oo tota PKN:stä tiennytkään ihailtavaa! Joo törmäsin tohon kans joskus Vaikuttavaa sekin. Mua on oikeestaan viimeaikoina kiehtonu hirveesti alottaa joku itsepuolustus- tai taistelulaji, ne opettais niin hienolla tavalla mielen - ja kehonhallintaa! On vaan aika suuri kynnys ilmottautuu mihkää kurssille ku oisin todellisuudessa just tollanen vähän kömpelö ja tökerö nörttityttö xD Mulla on muutto tänä viikoloppun. Joskus suku on vaan paras ku niin moni on tarjoutunu auttaa vaiks kilometrei tulee niil nii paljo lämmittää sydäntä. Ja pian pääsee sisustaa taas uudellee, jes!
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on May 31, 2015 8:34:26 GMT
Rohkeasti vaan ilmoittautumaan! Mä itse joskus vuosia sitten harrastin aktiivisesti taekwondoa, mutta kiireinen elämäntilanne on kyllä pitänyt huolen siitä, että treeneihin ei oo kyllä kerennyt menemään _pitkiin_ aikoihin. Mutta voin kyllä suositella esimerkiksi kyseistä lajia lämpimästi jos yhtään kiinnostusta riittää! Itsepuolustuslajit ovat oikeasti yksi parhaimmista tavoista oppia tuntemaan oma kehonsa ja mielensä entistä paremmin ja onhan se lisäksi hyvin tervekin harrastus. Kunto kohoaa ja mikäs sen parempaa onkaan kuin urheilla porukalla, hyvässä seurassa. Siihen jää hyvin herkästi koukkuun. Itse ainakin olen edelleen korvia myöten rakastunut juurikin taekwondoon ja tulenkin vielä joskus palaamaan takaisin rakkaan harrastukseni pariin. Vielä joskus, kunhan elämäntilanne joustaa sen verran. Kokeilin joskus myös apina-kunfuakin, mutta se ei varsinaisesti sytyttänyt, vaikka toki mielenkiintoinen kokemus olikin. Onko pitkäkin muutto tiedossa, Fizdu? Me itse oltiin tosiaan tämä viikonloppu Tallinnassa. Eilen tultiin tosin takaisin ja vasta puolen yön aikaan oltiin kotona. Yhhyh. Mutta oli kyllä superkiva reissu, vaikka se energiaa kovasti veikin. Tänään onneksi vapaapäivä ja ajattelinkin laiskotella koko sunnuntain. En tee edes ruokaa, vaan tyydyn tilaamaan kebabin. Hah.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jun 3, 2015 13:53:24 GMT
Täytyy kerätä rohkeutta ja yrittää Kovasti olisi halua ainakin! Ja tietty täytyy katsoa et kukkaro antaa myöden moiselle, mut harvemmin noissa niin kovat jäsenmaksut on ettei säästämällä sais kasaan. Taekwondo taitaa olla ainut mihin en oo tähän mennessä kerennyt tutustua, mutta vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta! Tuttu yritti ylipuhua mua kendon puolelle, mut enemmän haluaisin sitä nimenomaista kehon enkä apuvälineiden käyttöä. Vaikken missään nimessä sano etteikö kendokin olis kivaa Joskus pikkusena saatoin viettää veljen kanssa useitakin tunteja "miekkaillen" metsästä poimituilla puidenoksilla. Ja sillon pidin siitä kyllä kovasti! Rankat reissut on loppujen lopuksi niitä kaikkein palkitsevimpia! Kuulostaa niin kivalta noi sun Tallinnan reissut Eikä siinä mitään, laiskottelu on tollase jälkee sallittu Ei meillä pitkä muutto ollu, asunnot oikeestaan vaan 2 km säteellä toisistaan, ja kaikki suju ihmeellisen ongelmattomasti. Mukava päivä siitäkin tuli kaikin puolin! Hieman harmitti kun uuden asunnon vanha asukki ei ollut paljoa panostanut siivoamiseen, sai senkin jälkiä siivota sieltä sen jälkeen kun oli ensin hiki otsalla pari tuntia siivonnut vanhan asunnon kuntoon, mutta ei sekään nyt maailmaa kaatanut. Siivoaminen voi olla myös mukavaa ajanvietettä
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Jun 3, 2015 18:50:31 GMT
Mä olen muistaakseni joskus vuosia sitten kokeillut ihan muutaman kerron kendoa jossain näytöksessä. Se oli aika hauska laji, vaikkakaan itsekään en varsinaisesti siitä kiinnostunut niin paljoa, että pidemmällä tähtäimellä olisin alkanut sitä harrastamaan. Tykkään itsekin enemmän käyttää omaa kroppaani. Mutta miekkailu itsessään on varsin upeaa nähtävää. Näytökseen oli tullut naapurikaupungin seura näyttämään lajia ja kyllähän sitä mieliisti seurasikin. Kendon historia itsessään on melko mielenkiintoista luettavaa. Pidän tosin muutenkin japanilaisen kulttuurin tutkimisesta ja paljon. Vielä joskus haluaisin käydäkin kyseisessä maassa. Tuollainen on kyllä pirun inhottavaa, kun entiset asukkaat jättää asunnon huonoon kuntoon. Meillä kävi samallailla entisessä asunnossa ja se kyllä hidasti muuttoa paljon. Onneksi teillä ei kuitenkaan ollut hirveän pitkä muutto tiedossa ja kaikki sujui mutkattomasti. Mekin nyt kun tähän nykyiseen muutettiin vuosi sitten, niin päästiin onneksi suht pienellä vaivalla. Asunnot olivat lähestulkoon vastakkaisilla kaduilla! Asiasta kolmanteen: Mä olen tässä jo useamman päivän pohtinut, että tohtisiko ostaa noita vähän aika sitten ilmestyneitä Who'n 2-4 kausia. Omalla tavallaan tekisi mieli, mutta kun ne kaikki jaksot näkee Netflixistäkin... Argh, elämän suuria kysymyksiä. Mutta onhan se silti eri asia ostaa ne täysin omaksi kuin tuijotella pienestä tietokoneen ruudusta. Varsinkin, kun kuulopuheiden mukaan loppu kaudetkin (Ainakin 5-7) olisivat tulossa DVD:lle loppu vuodesta! 8. kausikin on tosin nyt viimein tullut Netflixiin.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jun 8, 2015 7:26:45 GMT
Mun yks tuttava oli ollu vuoden vaihto-oppilaana Japanissa. Se on opiskellu puhumaan japania ihan sujuvasti ja sen kautta kuuli ihan mielenkiintosia juttuja kulttuuristakin Kuulemma suomalaisena on suhteellisen hankalaa saada japanilaisia ystäviä vaan sen takia, ettei ne ymmärrä käsitettä sarkasmista. Ja kun käsitteet huumorista on ihan erilaiset, tulee helposti väärinkäsityksiä. Yleisesti japanilaisten huumorintaju on sen mukaan sellasta että lyödään jotain päähän = hauskaa, mikä lasketaan ehkä hieman lapselliseksi täällä päin. Mut nä on näitä mielenkiintosia eroja Ja tostakin huolimatta oli tää tuttava saanut kaksi hyvää ystävää! Tutustumista sanoi vain erittäin hankalaksi. Voi, mullakin ois kova hinku ostaa mut järki sanoo just tota et älä turhaan kuluta rahoja kerta ku ne näkee netistäkin Netflixinkin kautta niistä jo periaatteessa maksaa. Mut on se silti aivan eri fiilis kun ne voi ottaa omasta hyllystä! Ja on siinä sellanen turvallisuuden tunnekin kun käy läpi kaikki kauhukuvat siitä jos netti menee tai jaksot poistetaan netflixistä tai muuta vastaavaa ettei niihin enää pääse käsiksi, niin aina ne ois siellä fyysisinä kopioina mikäli noi kaudet ostaa. Aina vois katsoa, oli tilanne mikä vaan. Tän perusteella mun taktiikka on ehkä se, etten ryntää nyt heti ostamaan kaikkia vaikka ne niin ihanasti käden ulottuville tuleekin, mut kerään ajan saatossa ne turvaan Se onkin sitten toinen juttu miten vastustaa sitä kiusausta jos kävelee tietyn hyllyn ohi...Ehkä täytyy vain vältellä kaikkia leffapualia.. xDMulla ois jo niin kaamee hinku mereen uimaan Täytyy vaan sitkeesti koittaa ootella jos ilmat lämpenis. Tai jos jostai sais saunan..
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Jun 8, 2015 18:39:35 GMT
Mereen uimaan, oi että! Kelpaisi kyllä minullekin! Oma siskoni on lähdössä ensi viikolla Kyprokselle ja olen kyllä kateudesta vihreä. Heidän hotellinsa on kuulemma lähellä merta. Täällä Suomessa säät eivät kyllä ihan vielä salli uimista, mutta jospa se tästä vielä lämpimämmäksi menisi. Nyt on ainakin ollut vähän viileää ja sateista keliä ainakin täällä päin, mutta elättelen vielä toiveita kunnon kesästä. Jotkut hurjimmat ovat tosin jo rannalla käyneetkin. Minä vilukissana tyydyn vielä odottelemaan parempaa aurinkoa! Nopeasti vain kesäkuukin mennyt. Ensiviikolla mennään jo kuun puolta väliä. Hui. Vastahan se kevätkin oli. Hei onko kukaan muuten katsonut Arrowia? Huomasin vasta nyt, että sarjassahan on mukana iki-ihana John Barrowman ja oikeastaan Barrowmanin takia olisi haluja lähteä tutustumaan sarjaan paremminkin. Supersankari-sarjat ovat aina kovin mielenkiintoisia tuttavuuksia, eikä niitä koskaan voi katsoa liikaa. Varsinkin, kun tämäkin nähtävästi perustuu DC Comicsin tuotantoon.
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jun 10, 2015 8:26:40 GMT
Ehdottomasti tutustu Arrowiin, ei sitä turhaan kehuta Vaikka jotkut ärsyyntyy siitä miten sarja pomppii alussa edestakaisin nykyhetken ja menneisyyden välillä ja sanoo sen takia vaikeaselkoiseksi, niin juonessa ja tapahtumissa pysyy kyllä mukana kunhan vain kiinnittää huomiota. Itsekin aloin alunperin Barrowmanin takia katsomaan ja koukkuunhan siihen jäi <3 Eikä kannata pelästyä vaikkei Barrowmania kauheesti alussa näekään, miehen rooli lisääntyy sarjan etenemisen myötä Nyt vaan kauheella maratoonilla kaikki ensmäiset kaudet läpi niin kerkeet tohon uuteen kauteen mikä ensviikolla tulee
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Jun 11, 2015 7:22:32 GMT
Pakko se on sitten vain perehtyä. Monet ovat tosiaan kehuneet sarjaa, mutta itse en ole koskaan aikaisemmin sen suuremmin jaksanut tutustua siihen. Nyt satuin kuitenkin näkemään televisiosta ohimennen sen uuden kauden mainoksen ja Barrowmanin nassu kiinnitti kyllä heti huomiota. Sen tunnistaa missä tahansa. Pitääkin pystyttää Arrow-maratoni viikonlopuksi pystyyn, jotta pysyy sitten tulevalla kaudella paremmin kärryillä! Olen melko innoissani tuosta. Supersankarit+Barrowman ei voi olla mitään muuta kuin vain jotain todella herkullista! Olen muuten nyt katsonut yhden jakson tuota uutta Salaisuuksia ja valheita-draamasarjaa. Sekin on aika pirun koukuttava ja ainakin viime jakson perusteella vaikutti jopa ihan mielenkiintoiselta uudelta tuttavuudelta. Käsittääkseni se on tosin jokin kymmenosainen minisarja, mikä on sinällään hieman harmi. Toivottavasti tulevatkin jaksot ovat yhtä hyviä kuin tuo viimeisin. Onko kukaan muuten menossa nyt tulevana viikonloppuna Aikavänkyrään? Mä mietin pitkään sinne menoa, ja periaatteessa se kiinnostaisi vahvasti edelleenkin, mutta luulenpa, että kyytimahdollisuudet ovat melko vähäiset. Junalla Turkuun kulkeminen on kuitenkin melko hinnakasta, enkä todennäköisesti osaisi kulkea siellä oikeaan osoitteeseen. Sinällään hieman harmi.
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Turinat
Jun 12, 2015 7:54:25 GMT
via mobile
Post by Javert on Jun 12, 2015 7:54:25 GMT
Pakko se on sitten vain perehtyä. Monet ovat tosiaan kehuneet sarjaa, mutta itse en ole koskaan aikaisemmin sen suuremmin jaksanut tutustua siihen. Nyt satuin kuitenkin näkemään televisiosta ohimennen sen uuden kauden mainoksen ja Barrowmanin nassu kiinnitti kyllä heti huomiota. Sen tunnistaa missä tahansa. Pitääkin pystyttää Arrow-maratoni viikonlopuksi pystyyn, jotta pysyy sitten tulevalla kaudella paremmin kärryillä! Olen melko innoissani tuosta. Supersankarit+Barrowman ei voi olla mitään muuta kuin vain jotain todella herkullista! Olen muuten nyt katsonut yhden jakson tuota uutta Salaisuuksia ja valheita-draamasarjaa. Sekin on aika pirun koukuttava ja ainakin viime jakson perusteella vaikutti jopa ihan mielenkiintoiselta uudelta tuttavuudelta. Käsittääkseni se on tosin jokin kymmenosainen minisarja, mikä on sinällään hieman harmi. Toivottavasti tulevatkin jaksot ovat yhtä hyviä kuin tuo viimeisin. Onko kukaan muuten menossa nyt tulevana viikonloppuna Aikavänkyrään? Mä mietin pitkään sinne menoa, ja periaatteessa se kiinnostaisi vahvasti edelleenkin, mutta luulenpa, että kyytimahdollisuudet ovat melko vähäiset. Junalla Turkuun kulkeminen on kuitenkin melko hinnakasta, enkä todennäköisesti osaisi kulkea siellä oikeaan osoitteeseen. Sinällään hieman harmi. En ole menossa vaikka kiinnostaisi ihan kauheasti, en vain jaksa matkustella koko ajan Kaiken lisäks tänäviikonloppuna on muutenkin niin kauheasti kaikkea kotihommaa yms ettei ehdi vapaata ollenkaan... Ärsyttävää Ite oon harrastanu miekkailua vuoden (jouduin lopettamaan välimatkan vuoksi) ja se oli ihan mahtavaa. Miekkailin silloin Habda-nimisessä kerhossa joskus tyyliin viitisen vuotta sitten...? Arrow on ihana sarja! Olen ite katsonut ensimmäisen tuotantokauden (ei mitään hajua montako niitä on) mutta into loppui hieman. Ensimmäiset jaksot olivat kyllä todella hyviä, mutta aika aika... Nyyh ;( Ite olin tosiaan viikko sitten Desuconissa ja siellä oli kyllä tosi kivaa. Ohjelmahan ei ole mitään maailman laadukkainta, ja Desiconista en tykkää niin paljon kuin Popcultista tai Traconista, mutta saipahan siellä silti hengailtua kavereiden kanssa. Pienoinen hätäännys ehti tulla kun kaksi lippua myymättä, ja kukaan ei halunnut ja järjestäjät vain valittivat, mutta onneksi sain molemmat lopulta myytyä, ja vain kahden euron voitolla yhteensä xD hahaha. Desiconin taidekuja ensimmäisenä päivänä oli hieman tylsä, mutta sunnuntaina se oli hyvin suurten odotuksien arvoinen. Siellä oli muutamakin taiteilija joka teki Transformerseja, ja tapojeni vastaisesti ostin yhden tarran (jolle yritän keksiä paikkaa xD Tarkoitus oli saada puhelimen kuoreen kiinni, mutta sain aikaiseksi syntymäpäivälahjaksi kaveriltani kuoren jota olen aina himoinnut, ja tähän uuteen se ei sovi, joten pienoinen ongelma...) ja toiselta myyjältä ensin yhden Transformers-avaimenperän joka todellakin pääsi heti puhelimeen kiinni (Starscream Transformers:Primen tyyliin) ja lopulta myös kaksi muuta vaihtoehtoa, eli Megatronin ja Knock-outin. Näille kahdelle en ole vielä keksinyt paikkaa, mutta eiköhän loistava paikka pyllähdä joskus jostain esille, uskon niin. Muutenkin suosin enemmän tavaroita kuin julisteita/maalauksi, joten nämä olivat mielestäni ihan hyvä ostos vaikka päätyisivät vain makaamaan palvontapöydälläni xD Tosiaankin, minulla on toinen yöpöytä muutettu epäviralliseksi palvontapaikaksi, johon kokoan figuni, miekkani, shadow-playt, ja kaikki muut satunnaiset korut sun yms jotka liittyvät jollain tavoin fandomeihin joita rakastan :3 Muunmuassa hyvin suuri Hiyori Sarugakin figu ihan vain siksi että Hiyori on Bleachista, ja olen hulluna kyseiseen sarjaan. Ja tyttö maksoi aika paljon... Mutta en tiedä mitään parempaa käyttöärahoilleni, paitsi ehkä Soul-dollin ostaminen. Sitä olen himoinnut jo monta vuotta, mutta tämäkin maksaisi sellaiset 600€ että ei ihan heti tule. Toki voisi pyytää kavereilta/sukulaisilta pelkkää rahaa jolla saisi sitten ostettua, mutta kaikkien mielestä se on ttyperintä mitä maailmasta löytyy, että silleen niin. Mutta lopetan sepustukseni ja toivotan ihanan lämpöisiä päiviä teille sinne! *pus! <3*
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jun 12, 2015 8:07:03 GMT
Barrowmanin lisäksi löytyy myös Alex Kingston, siinä on jo kaksi hurmuria Elättelen vieläkin salaisia toiveita jos nuo kaksi kohtaisivat samassa jaksossa myös Whon puolella... Olisi niin herkullinen jakso, että Mutta sitä odotellessa voi sentään tyytyä fanficceihin. Mistä puheen ollen paljonko te luette ficcejä? Löydättekö Whon puolelta paljon hyviä? Olen ehkä aavistuksen nirso niiden suhteen tai jotain kun en ole Whon puolelta löytänyt montakaan josta olisin aidosti pitänyt :/ Hahah, mäkin oon syntyjäni turkulainen enkä siltikään osaa kulkea oikeaan osoitteeseen Eläimet ja pettämätön suuntavaisto, niin kuin Karhuveljeni Kodassa sanotaan. Suunnan kyllä tiedän, mutta en ole niin syvästi yliopiston tiloihin syventynyt että osaisin oikeaa rakennusta nimetä... Sentään on kartat ja kasa muita turkulaisia ihmisiä joilta voi kysyä neuvoa. Mutta menossa olen Ja veljenkin saan raahattua mukaan, vaikka sen whovianintoisuus onkin vähän laskenut, eikä ole edes viimeisintä kautta katsonut. Katsotaan saako se vielä omia whoviankavereitaan houkuteltua paikalle. Jos löytyy kuuntelijoita niin voin aina vinkata roolipelistä Mullakin on tollanen "palvontapaikka" Se onkin muodostunut yhdeksi lempikohteiksi omassa asunnossa. Sen katsominen piristää aina. Vaikka mä peitän kyllä ne seinätkin niillä kuvilla ja julisteilla sen mukaan, jos ne saa sommiteltua nätisti siihen yhteyteen. Tyhjät seinät ovat kammotus Jos se Soul-doll on se mitä todella haluat niin osta se vielä joskus! Tyhmiä ostoksia ei olekaan, jos se on omalle itselleen tärkeää. Lämpimiä päiviä myös sinne, Javert! <3
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Jun 12, 2015 9:19:10 GMT
ONKO SIINÄ ALEX KINGSTONKIN?! Holy bananas, sittenhän tuo sarja suorastaan huutaa mun nimee! Barrowman+Kingston on kyllä sellainen parivaljakko joka todellakin sopisi joskus tulemaan Who'nkin puolelle. Olen toivonut sitä samaa jo ties kuinka pitkään. Monethan ennustaa, että ainakin River Song on palaamassa tulevalle kaudelle, mutta nähtäväksi jää, pysyykö näyttelijä samana. Periaatteessa sen kyllä pitäisi, sillä Riverhan on menettänyt regeneroitumisenergiansa. Mutta Who on yllätysiä täynnä, varsinkin kun näillä näkymin Moffat pysyy ainakin vielä toistaiseksi sarjan käsikirjoittajana. Mä itse asiassa luen varsin harvoin ficcejä. Ainoat DW-ficit joita oon joskus lukenut ovat olleet lähinnä Doctor Who Finlandin ficcijoulukalenterit sekä Tarinatallin edesmennyt jatkotarina, joka keskittyi tulevaisuuden Tohtorin edesottamuksiin. Harry Potterista olen tosin lukenut ficcejä joskus aikoinaan enemmänkin. Muistelen vieläkin kaiholla FinFanFunia ja Vuotiksen kulta-aikoja. Mä olen aika kaikkiruokainen fanitavaroiden suhteen, mutta niiden laadun suhteen olen hyvin, hyvin tarkka. Omistan itsekin omat lempipaikkani asunnossani, jotka liittyvät lähinnä eri fandomeihin. Otin itse asiassa tässä jokin aika sitten omat figuurinikin takaisin näytille, turvalliseen paikkaan uuteen lasivitriiniin. En tosin ole vielä järin tyytyväinen niiden järjestykseen, mutta onpahan tässä vielä aikaa miettiä niitä paremmin. Mä itse tosin olen taulu-, valokuva-, ja muutenkin pikku tilpehöörifriikki enkä vain osaa olla keräämättä kaikkea kaunista. Olen tosin onnistunut melko hyvin nykyisin rajoittamaan kaikkea turhaa roinaa, vaikka se toisinaan hieman vaikeaa onkin. x) Maailmassa on liikaa kaikkea ihanaa.
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Turinat
Jun 12, 2015 9:38:19 GMT
via mobile
Post by Javert on Jun 12, 2015 9:38:19 GMT
Barrowmanin lisäksi löytyy myös Alex Kingston, siinä on jo kaksi hurmuria Elättelen vieläkin salaisia toiveita jos nuo kaksi kohtaisivat samassa jaksossa myös Whon puolella... Olisi niin herkullinen jakso, että Mutta sitä odotellessa voi sentään tyytyä fanficceihin. Mistä puheen ollen paljonko te luette ficcejä? Löydättekö Whon puolelta paljon hyviä? Olen ehkä aavistuksen nirso niiden suhteen tai jotain kun en ole Whon puolelta löytänyt montakaan josta olisin aidosti pitänyt :/ Hahah, mäkin oon syntyjäni turkulainen enkä siltikään osaa kulkea oikeaan osoitteeseen Eläimet ja pettämätön suuntavaisto, niin kuin Karhuveljeni Kodassa sanotaan. Suunnan kyllä tiedän, mutta en ole niin syvästi yliopiston tiloihin syventynyt että osaisin oikeaa rakennusta nimetä... Sentään on kartat ja kasa muita turkulaisia ihmisiä joilta voi kysyä neuvoa. Mutta menossa olen Ja veljenkin saan raahattua mukaan, vaikka sen whovianintoisuus onkin vähän laskenut, eikä ole edes viimeisintä kautta katsonut. Katsotaan saako se vielä omia whoviankavereitaan houkuteltua paikalle. Jos löytyy kuuntelijoita niin voin aina vinkata roolipelistä Mullakin on tollanen "palvontapaikka" Se onkin muodostunut yhdeksi lempikohteiksi omassa asunnossa. Sen katsominen piristää aina. Vaikka mä peitän kyllä ne seinätkin niillä kuvilla ja julisteilla sen mukaan, jos ne saa sommiteltua nätisti siihen yhteyteen. Tyhjät seinät ovat kammotus Jos se Soul-doll on se mitä todella haluat niin osta se vielä joskus! Tyhmiä ostoksia ei olekaan, jos se on omalle itselleen tärkeää. Lämpimiä päiviä myös sinne, Javert! <3 Heta: Hyvä niin, koska figut voi olla varsin paha rahasyöppö xDDD Fisu: Kyllähän mä luen paljonkin fanficcejä, niin kirjoitettuja kuin sarjismuodossakin. Oikeastaan muuta en juuri edes lue, ja kirjoitankin niitä itse silloin tällöin, tosin julkaisematta. Ja jooh, itelläki huonees kamalasti tavaraa, tarkotus olis maalata seinät fandomilla, niin olen repinyt julisteet irti, mutta palvontapaikka on ja puysyy, unelmana olis saada se koko huoneen keskipisteeksi, siihen mihin huomio ensin kiinnittyy. Jotakin hyvin näyttävää, siis. Ai niin ja tosiaan, olenko kertonut teille kuinka mun Kalinka parkani ei suostunut syömään lähes kolmeen kuukauteen ja kökötti aina vaan turvealtaassaan? No, syy selvisi sillä kaksi viikkoa sitten löydettiin nelisenkymmentä munaa sieltä terraariosta Harmi ettei tuu käärmepentuja, kun ei ollut isää. Mutta silti tosi makeeta, eläinlääkäri sano et se tekee nyt kerran alotettuaan niit noin pari kertaa vuodessa, eli about saman määrän mitä nahkojakin! Jännittää kyllä, Kalinka parka... XD
|
|
Fizdu
(Senior Member)
|
Post by Fizdu on Jun 12, 2015 10:17:39 GMT
Ohhoh! O.o Sehän räjähtää koko eläin parka. Tosin niin ois teiän kämppäkin, jos ois yhtäkkiä tullut 40 uutta käärmettä Ei, ihailtavaa vaan miten eläimet pystyy kantamaan niin suuren määrän jälkeläisiä, vaikka varmasti ottaa kunnon päälle. Varsinkin, jos se tapahtuu noin usein! Ihan mielenkiinnosta, mitä noille munille tapahtuu? Voiko niitä millään tavalla verrata kananmuniin että niillä olis jotain hyötykäyttöä, vai annetaanko niiden vain olla tai heitetään pois? Ei käärme itse pysty käyttämään niitä ravinnoksi tms? Vai hankitteko ehkä isukin? Haa, sain vihdoinkin päätettyä seuraavan hahmoni lajin! Mutta pidän jännitystä yllä ja kerron vasta kun saan tiedot kasatuksi
|
|
Javert
(Senior Member)
|
Turinat
Jun 12, 2015 10:44:53 GMT
via mobile
Post by Javert on Jun 12, 2015 10:44:53 GMT
Heh, aikoinaan käytiin katsomassa eri kasvattajilta kärmeitä, yksi asui kerrostalossa, neljä huonetta ja yksi täynnä käärmeenpoikasia, toinen täynnä aikuisia käärmeitä Aikuiset sen omia ja pennut myynnissä mut en sit halunnut siltä, kun halusin nimenomaan naaraan ja oisin punaisen halunnut, mutta tuo nyt on snow, eli albiinoksi jalostettu. Ei me aiota, mutta olis mahtavaa jos voitas viedä se johonkin siittolaan/yms ja hankkia niitä poikasia, sit voisin olla ylpeä äidinäiti :DDD Vanhuus iskee jo nuorella iällä, Huh xD
|
|
Heta
(Administrator)
|
Post by Heta on Jun 13, 2015 18:59:41 GMT
Joo, eläimillä on kyllä uskomaton kyky saada suuriä määriä jälkeläisiä ja vieläpä ihmisiin verrattuna varsin lyhyillä aikaväleillä. Omalla siskollani on akaattikotiloita ja tämä juuri kertoi, että nekin kaksineuvoisina olentoina olivat onnistuneet lisääntymään terraariossaan. Munia on kuulemma aivan tolkuton määrä, sillä kotilot voivat kuulemma saada kerralla jopa 300 munaa... Huh huh. Aah, tänään on kyllä ollut uskomattoman kaunis päivä! Täällä lämpötila oli parhaimmillaan siinä +23 ja kyllä siitä pitikin nauttia täysin rinnoin. Olimme koko päivän ulkona, nauttien kerrankin kunnolla auringosta. Käytiin naapurikaupungissa sukuloimassa ja tehtiin pieni kävelyretki erään lammen ympäri. Kunpa täällä meilläkin olisi yhtä ihanaa maisemaa ja luontoa. Olenkin vanonut itselleni, että vielä joskus muutan maalle.
|
|